Treska po řecku. Zdravé a lehké jídlo, ke kterému stačí trochu zeleniny, rýže nebo pečiva

Pečená treska na řecký způsob, tedy verze v troubě pečené ryby doplněné rajčaty a bylinkami, je nejen velmi chutná a zdravá, ale zároveň jde o bezlepkový recept. Pochutnat si tak na podobné večeři mohou opravdu úplně všichni.

Treska je dravá ryba, která žije v mořích kolem východní Evropy, Kanady a USA. Má bílé, netučné maso, jež se po přípravě v troubě může snadno vysušit, odtud pochází idiom „vysušený jak treska". Obsahuje omega 3 mastné kyseliny, vlákninu, minerální látky, vitamín B, D a E. Pro svůj nízký obsah tuku a cholesterolu se doporučuje při dietách.

Tresku v kuchyni pečeme, dusíme, restujeme, grilujeme, smažíme, flambujeme, plníme, zapékáme. Rozumí si s bylinkami, zeleninou, citrusy, kari, smetanou, koprem, špenátem, houbami, sýrem - treska po italsku, šunkou, slaninou, ořechy, vínem.

Suroviny:
150 g tresky, 100 g cibule, 3 stroužky česneku, 150 g rajčat, citrón, 100 ml bílého vína, olivový olej, sůl, pepř, skořice, rozmarýn, petrželka

Postup:
Tresku opepříme a zakapeme citronovou šťávou. Necháme v lednici chvíli v lednici odpočinout.
Troubu předehřejeme na 230 stupňů.
Na hluboké pánvi na olivovém oleji orestujeme cibulku. Přidáme pokrájená rajčata, špetku červené papriky a mleté skořice. Přisypeme česnek nakrájený na plátky. A dusíme do měkka. Přilijeme bílé víno a ještě chvilku dusíme.
Do zapékací misky dáme rybu a zasypeme restovanou směsí.
Vložíme do trouby a pečeme cca 30 minut, dokud není treska hotová. V případě potřeby podlijte trošku vodou.
Nakonec posypeme čerstvým rozmarýnem a petrželkou a podáváme.

Tresku nejčastěji koupíte jako filety, mleté rybí prsty, kostky, ale i konzervy. Delikatesou jsou tresčí játra, která seženeme v konzervě, naložené v oleji.

Vhodnou přílohou k tresce jsou brambory na všechny způsoby, rýže, těstoviny, zelenina či chléb.

Související