Moudré hraní aneb Jak rozvinout potenciál dítěte. PlayWisely® je učení i zábava pro děti do tří let
Lekce PlayWisely® pomáhá rozvíjet paměť, pozornost, pohybové i jazykové schopnosti dítěte. Je to ucelená rozvojová metoda, která má optimalizovat přirozený dětský potenciál. Každá lekce má několik částí, takže se děti nestihnou nudit. Základem jsou kartičky. Ty slouží k rozvoji soustředění, pozornosti, krátkodobé paměti a především řeči. Kartičky střídá pohyb, hry, prolézačky, ale i procvičování jemné motoriky.
Mgr. Světla Koubková hovoří v naší radioporadně o moderním výukovém systému určeném pro děti do tří let.
V čem spočívá přínos PlayWisely®?
Rozvoj v raném dětství, zejména v letech předcházejících formální školní výuce, je až příliš často opomíjen a ponechán na pospas osudu. PlayWisely® se zaměřuje na toto kritické období a pomáhá přístup ke vzdělávání nejmenších dětí změnit.
Čtěte také
Odborníci se shodují, že časná stimulace odpovídající věku je pro rozvoj dítěte nevyhnutelně důležitá. Zkušenosti, které vaše miminko nebo batole získá v prvních letech života, utváří strukturu jeho mozku.
Rodiče se naučí, jak podle nejnovějších poznatků tvořivým a zábavným způsobem rozvíjet u dětí tělesné a mozkové sebevědomí tak potřebné pro osvojení budoucích studijních a sportovních zkušeností.
Moje dítě má opožděný vývoj. Může absolvovat lekce PlayWisely®?
Rozhodne ano! Tato metoda totiž vychází z přirozené postupnosti vývoje mozku v oblasti učení a pohybu, takže si můžete zvolit takovou úroveň, která bude nejlépe vyhovovat vývojovému věku vašeho dítěte.
Zkušenosti s programem naznačují, že PlayWisely ® představuje účinný nástroj rané intervence pro děti s vadou zraku, řeči nebo poruchou autistického spektra.
Jak vypadá výuková lekce
Lekce PlayWisely® probíhají individuálně (maximálně dvě přibližně stejně staré děti mohou navštěvovat skupinové lekce společně). Lekce jsou postavené na principu hraní „tváří v tvář", které je zejména pro rodiče ideální cestou k lepšímu poznávání dítěte.
Výukový systém PlayWisely®
maximalizuje efektivitu učení i zábavu. Program nestaví primárně na tradičních schopnostech jako je čtení, psaní, počítání a konkrétní sportovní dovednosti, ale spíše na rozvíjení navigačních schopností a procesů, které umožňují tyto dovednosti účinně využívat. Program pomáhá dětem zdokonalit neurosenzorické schopnosti, které později využijí při učení. Když přijdou na to, co chtějí v životě dělat, co je baví nebo na co mají nadání, budou připraveni plně zrealizovat svoje sny!
Rozhodně se nejedná o hraní, kdy rodič dítě „odloží" a odpočine si. Naopak je velmi důležité, aby dítě poznávalo nové věci společně s rodičem.
Čtěte také
Každá výuková lekce trvá třicet minut. Lekci dělíme na čtyři části s tím, že všechny lekce mají podobný průběh. Využívají se také základní výukové dovednosti, jako je odhadovat, co přijde a uvědomovat si skutečnost. Opakování a rutinní provádění činností, jsou pak dvě významné cesty, kterými se tyto důležité dovednosti rozvíjejí.
Na lekcích PlayWisely® je „učitelem" svého dítěte právě rodič. Lektorka PlayWisely® je spíše průvodcem, které dítě vede k nějaké aktivě, dovednosti, ale je velmi důležitá role rodiče, který „stojí vždy za dítětem", navede ho a pak se může věnovat těm částem prováděné činnosti, které dítě nejvíce zajímají.
Na druhou stranu rodič nesmí zasahovat do lekce příliš. Pokud to není nezbytně nutné, je důležité, aby rodiče při aktivitách, kdy se dítě koncentruje na konkrétní činnost, nemluvili a zbytečně neopakovali instrukce zadané lektorem. Zbytečné mluvení zatěžuje sluchový smysl dítěte, který potřebuje k PlayWisely® aktivitám. Cílem je totiž samostatná práce dítěte.
Celou radioporadnu s Mgr. Světlou Koubkovou si můžete poslechnout v našem audio-archivu:
Související
-
Škola připravuje naše děti na budoucnost. Klíčová bude jejich schopnost zvládat a přijímat změny
Na co má škola klást důraz a co rozvíjet, aby naši potomci žili plnohodnotně? Jaké jsou přednosti alternativního a klasického vzdělávání? Co způsobuje dětem stres ve škole?
-
V Lišákově doupěti se nespěchá. Lesní mateřská školka v Hořicích žije v souladu s přírodou
Kousek od lesa, na dosah od Masarykovy věže samostatnosti v Hořicích, za žlutými vraty ve velké zahradě stojí mongolská jurta a malý domek. Jsme v Lišákově doupěti.
-
Děti ze školky v Horní Kalné dostávají od svých učitelek domácí úkoly. Cílem je zůstat v kontaktu
Přestože jsou děti z mateřské školy v Horní Kalné u Vrchlabí doma, neustále jsou v kontaktu se svými učitelkami a plní úkoly, které od nich pravidelně dostávají přímo domů.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka