Úseková měření a 6 radarů měřících okamžitou rychlost. V Hradci Králové dáte už brzy nohu z plynu
V Hradci Králové se začaly objevovat kamery a radary měřící nejvyšší povolenou rychlost. Krajské město se tak zařadí mezi místa, kde bude dodržování dopravních předpisů kontrolováno soustavně a ne jen namátkově. Jeden takový radar je třeba nedaleko základní školy v Malšově Lhotě.
Čtěte také
„Takto by tudy nejeli, kdyby tady už nebyly ty kamery.“ S paní Hanou, která bydlí v Malšově Lhotě prakticky hned vedle budoucího radaru, sledujeme projíždějící auta.
Radar sice ještě nefunguje, ale řidiči si kamery už všimli a jezdí opatrně - a pomalu. Škola je doslova za rohem, takže radar je tady na místě, je přesvědčená paní Hana. „Dnes jsem už kolikrát viděla, jak šlápli na brzdy. Takže opravdu je to tady velice důležité pro bezpečnost dětí.“
Takových radarů bude po Hradci Králové šest, další pak budou měřit úsekovou rychlost.
Čtěte také
„Po konzultaci s Dopravním inspektorátem Policie České republiky byla vybrána místa, kde často dochází k porušování dopravních předpisů. Dále byla určena také ta místa, kde město považuje měření rychlosti za žádoucí. Například v blízkosti základních a mateřských škol,“ vysvětluje mluvčí magistrátu Kateřina Rohlíčková.
Radary a kamery už jsou většinou na svých místech a měří. Pokuty řidičům ale zatím nehrozí, jde dosud pouze o testovací provoz.
A ani ten není ještě v plném rozsahu, říká Jiří Pastucha z investičního odboru magistrátu. „Po spuštění celkového systému bude následovat pětiměsíční testovací režim. Kdy se bude kontrolovat, zda nejen penalizační detektory, ale i ty pro řízení křižovatek, mají úspěšnost, která je předepsána smlouvou. A na základě toho se bude pouštět systém do ostrého provozu.“Čtěte také
Úseková měření rychlosti najdete na Koutníkově ulici, a to v obou směrech hned na dvou místech. Radarů, které změří okamžitou rychlost, pak bude šest. Konkrétně na Pouchovské, Úprkově, Lhotecké a Zborovské ulici, na Třídě SNP a na Pražské třídě. Hlídat průjezd na červenou budou kamery na dvou křižovatkách.
Podle Jiřího Pastuchy budou v provozu denně vždy jen některé radary. „Budou to vždy od každého druhu dvě zařízení. To znamená, okamžité měření rychlosti na dvou místech, od úsekového měření také dvě stanoviště a průjezd na červenou také dva směry.“
Řidiči ale nezjistí, jestli je daný radar v režimu stand-by nebo jestli od něj hrozí pokuta a budou si dávat pozor, věří město. Se spuštěním plného provozu včetně rozesílání pokut za rychlou jízdu počítají v Hradci Králové zhruba od dubna příštího roku.
Související
-
Hradec buduje inteligentní dopravní systém. Tvoří se kolony a je zapotřebí větší ohleduplnost řidičů
Hradec Králové buduje nový inteligentní dopravní systém na křižovatkách. Zatím to ale přináší spíš komplikace, po městě se tvoří zácpy. Na co by si měli řidiči dávat pozor?
-
Hradec Králové začal budovat inteligentní dopravní systém, signalizace se změní na 38 křižovatkách
V Hradci Králové se staví inteligentní dopravní systém. Tem má podle magistrátu zajistit větší bezpečnost a přehlednost na silnicích i plynulejší dopravu po městě.
-
Hradec Králové a inteligentní dopravní systém. Je to záležitost nedaleké budoucnosti?
Magistrát už má studii, v nejbližší době začne testovat některé části a ještě letos chce definitivně rozhodnout o tom, jestli v roce 2019 začne s instalací.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Vondrášek: Loni prakticky nebyl týden bez incidentu na škole. Pachatel chce být ale často jen zajímavý
-
Dost bylo kolaboranta Fica, skandovali Slováci v ulicích. Jen v Bratislavě se sešlo na 60 tisíc lidí
-
Češi nejvíce věří Harrisové a Macronovi. V hodnocení zahraničních politiků dopadl nejhůře Putin
-
Muskovo gesto byl nacistický pozdrav. Ne jen hození srdce do davu, myslí si filozof jazyka Koblížek