Silničáři se stali terčem kritiky některých starostů kvůli zanedbané údržbě. Nemají na ni peníze
Starostové některých obcí v Královéhradeckém kraji si stěžují na práci krajských silničářů. Ti neměli dostatek peněz na letošní údržbu komunikací a jejich okolí. Například v Teplicích nad Metují tak nestihli po zimě včas odklidit štěrk a ten postupně zanáší kanály, v Božanově nebo Martínkovicích zase neposekali trávu na části příkopů.
Čtěte také
Martínkovice jsou malá obec v Broumovském výběžku. Příkopy u silnic jsou posekané jen zčásti.
„Tady jsme si posekali trávu sami, aby byl příjezd do obce slušný," říká nezávislý starosta Martínkovic Jaromír Jirka a ukazuje příkopy u výjezdu z obce ve směru na Broumov.
Právě tenhle úsek mají na starost krajští silničáři.
„Správa silnic tady seče jen tu část příkopu, která přiléhá ke komunikaci. Druhou část už nechávají neposečenou, zarůstá to, a jsou místa, kde opravdu není přes trávu vidět."
Podle starosty nejde jen o problém estetický, nebezpečné je to hlavně pro řidiče a to kvůli případnému střetu ze zvěří.
„Řidič potom pořádně nevidí a už tady byly případy, kdy došlo na silnici ke střetu."
Podobné výhrady mají k silničářům i v nedalekém Božanově.
Čtěte také
V Teplicích nad Metují zase nezávislý starosta Josef Bitnar ukazuje štěrk, v zimě použitý jako posyp silnice. Silničáři ho včas neuklidili a voda ho následně spláchla do betonových žlabů u cesty.
„Časem dojde k tomu, že to přestane vodu svádět do kanálů, do kterých by měla směřovat."
Krajským silničářům se přitom podle starosty Bitnara Teplice nad Metují snaží pomoct, v některých částech tak provádí úklid sami. To samé tvrdí například starostka nedalekého Adršpachu nebo starosta Šonova.
Silničáři problémy připouští, důvodem je podle nich nedostatek peněz.
Čtěte také
„Letošní zima byla finančně nejnáročnější za posledních 12 let. Proto bylo nutné redukovat finanční prostředky na položkách letní běžné údržby," říká mluvčí krajského úřadu Královéhradeckého kraje Dan Lechmann.
Kraj vlastní téměř 3 300 kilometrů silnic II. a III. třídy a na údržbu těchto komunikací ročně vynakládá přes 500 milionů korun.
„Na první pohled se může tahle částka zdát vysoká. Když se ale rozdělí do položek, zahrnujících třeba i opravy vozovek, dopravního značení nebo opěrných zdí, není možné pokrýt všechny potřeby, které údržba krajské silniční sítě vyžaduje."
Na příští rok tak silničáři budou chtít rozpočet na údržbu komunikací navýšit. Jestli uspějí, záleží na zastupitelích Královéhradeckého kraje.
Související
-
Na Rychnovsku udržují silničáři 650 kilometrů komunikací. Pomáhá jim i takzvaný autogrédr
Změny počasí nebo popadané stromy a větve. I s tím musí počítat při práci silničáři. Jen na Rychnovsku udržují zhruba 650 kilometrů komunikací druhých a třetích tříd.
-
Na dopravním polygonu se proháněla vozidla zimní údržby. Řidiči si vyzkoušeli krizové situace
Desítky řidičů zimní údržby Královéhradeckého kraje sbíraly zkušenosti na hradeckém letišti. Ne snad, že by na letišti nasněžilo - řidiči sypačů měli na programu školení.
-
I zimní údržba se díky moderní technice hodně změnila!
Podle GPS přesný přehled o všech sypačích a také o tom, kolik soli auto zrovna sype. I tak vypadá práce českých silničářů při zimní pohotovosti v 21. století. Silni...
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Děti, které chtějí být sériovými vrahy. Výchovné ústavy nemají jak pracovat s extrémními případy
-
Ubrat Mlsnovi, přidat neziskovkám. Piráti chtějí vyčlenit v rozpočtu na boj s korupcí extra 8 milionů
-
Trestat bezdomovce? Ten nápad je odtržený od reality, kritizuje Hrabu výzkumnice
-
To nejtěžší je začít a udělat první krok. Problémy lze vždycky řešit, říká předseda litvínovského ekospolku