Šanson je drama tří minut, říká Martina Forejtková, která lásku k hudbě objevila už v Jesličkách
Zpěvačka, šansoniérka, držitelka mnoha ocenění, ale také pedagožka a muzikantka Martina Forejtková hovořila s Pavlou Kindernayovou o lásce k hudbě, francouzštině, o svátcích ve Francii, o francouzských hudebních velikánech, co mají francouzské písně a jiné ne, jak se naučit jazyk a jak vznikly šansony.
Už v hradeckém Divadle Jesličky při ZUŠ Střezina hrála Martina jako malá holka na piano, i kdyý dobře věděla, že se to tam nesmí. Tam se rozhodlo o její celoživotní lásce k hudbě.
Šanson má tu výhodu, že i bez porozumění jazyku, tak výrazem asi každý pochopí, co chtěl autor říci.
Martina Forejtková, zpěvačka a šansoniérka
Čím jsou pro Martinu Forejtkovou Vánoce a jakou roli při nich hraje hudba? Je důležité pokusit se ostatní nakazit radostí? Její životní motto zní: je potřeba stále tvořit a zpívat si i ve sprše. Dělá to pořád? Šansony jsou hodně niterné písně a nutí člověka spíše přemýšlet, než se radovat.
Celý sváteční rozhovor Pavly Kindernayové s Martinou Forejtkovou si můžete poslechnout v našem audioarchivu.
Mohlo by vás zajímat
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A s poslední rozhlasovou nahrávkou Josefa Skupy? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka


Hurvínkovy příhody 5
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka