Petr Voldán: Prý pro lidi

Na vjezdech na parkoviště k obchodnímu domu Uni Hobby přibyly značky upozorňující na placené parkování
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Na vjezdech na parkoviště k obchodnímu domu Uni Hobby přibyly značky upozorňující na placené parkování
0:00
/
0:00

Není tajemstvím, že Pardubický kraj už delší dobu obsazuje poslední příčky v počtech návštěvníků a že ani zájem zahraničních turistů zdaleka není ani na průměru ostatních regionů. Přitom podle autora dnešní glosy Petra Voldána problém asi není v tom, že by Pardubicko nemělo co nabídnout. Kde je tedy ono čertovo kopýtko, zní otázka a jednu z odpověďí naznačuje i pochybovačný titulek glosy.

Čím to jenom je, že Pardubicko neláká tolik jako jiné regiony v republice, to je otázka, na kterou neexistuje jednoznačná nebo jen jedna odpověď. Ale nezdá se mi žehrání některých skeptiků, že do kraje není za čím jezdit. Tak v čem to může být?

Musím znovu připomenout oblíbené - všechno souvisí se vším

Je úplná náhoda, že se skoro s existenčními problémy potýkají některé ikonické akce nebo aktivity, celostátně notoricky s Pardubickem spojované?

Stačí připomenout potíže kolem strategických partnerů Velké pardubické, zajištění hokeje s hvězdnou historií, architektonicky ceněného ale zatím - před snad už chystanou rekonstrukcí - ošuntělého nádraží. A to jen v krajském městě.

Námitky, že na růžích ustláno nemají ani motocyklové závody v Brně nebo filmový festival v Karlových Varech jsou pravdivé, leč v obou případech se situaci daří řešit maličko úspěšněji.

Jestli to neni i tím, že se do všeho až moc míchá místní politika, půtky a ambice jednotlivých skupin, namísto objektivních potřeb. O existenci hokejového klubu s celostátně záviděníhodnou tradicí rozhoduje politická přetlačovaná lidí, kteří mají k profesionalitě v oboru dost daleko.

I. kvalifikace na 128. Velkou pardubickou s Českou pojišťovnou

I neschopnost spojit se silnými partnery legendární dostihy s historií dlouhou 130 let je zarážející.

Také kolem významného železničního uzlu je příliš otazníků

Poslední záměr představitelů Pardubic hodně znepříjemnit lidem přístupnost vlakového spojení města s dalšími regiony republiky je totiž zvláštním krokem k pojímaní města jako veřejnosti přátelského a vstřícného.

Změnit - prý v zájmu lidí - plochy k parkování na placené v zájmu globálního nákupního byznysu, byť schválení stavby nákupního centra původně mělo podmínku právě plochy pro parkování veřejnosti, včetně cestujících vlaky, to je dost nepochopitelný krok.

Motanice s parkováním a přístupností důležitého pardubického nádraží a nekoncepčnost chaotických kroků, zdůvodňovaných zájmy lidí - to je jen další příklad toho, jak mohou Pardubice navenek působit a čím odradit.

Nejsem rád, že je moje rodné město i kraj na chvostu zájmu domácích i zahraničních turistů. Proto těch pár vět o možném čertově kopýtku, že všechno souvisí se vším a že pouhý obecný štít - to je v zájmu lidí - jde o to kterých - na posun v oblibě regionu asi stačit nebude.

A teď už úspěšné pondělí i celý týden.

Spustit audio

Související