Mezi Hradcem Králové a Jaroměří opět jezdí vlaky. V úseku směrem na Náchod ale práce pokračují

Vlaky a železnice mají určitě budoucnost (ilustrační foto)
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Vlaky a železnice mají určitě budoucnost (ilustrační foto)

Dnes před pátou hodinou ráno mohli cestující v Jaroměři poprvé od začátku letních prázdnin nastoupit do vlaku. Skončila jedna etapa výluky, která úplně zastavila železniční dopravu ve stanici Jaroměř. Počínaje dneškem se dá zase vlakem jezdit v úseku Hradec Králové-Smiřice-Jaroměř. Na nádraží v Jaroměři i na dalším úseku směrem na Náchod ale práce pokračují.

Se starostou Jaroměře Josefem Horáčkem z Volby pro město stojíme před nádražní budovou odkud v pondělí v podvečer odjížděly směrem na Hradec Králové poslední výlukové autobusy.
„Výluková doprava zejména směrem na Hradec Králové byla opravdu katastrofická. Přes všechnu snahu dopravce nebylo možné dodržet, aby se stihl navazující spoje. Takže si troufám říct, že to bude pro většinu občanů Jaroměře velká úleva."

A úleva by to měla být i pro silnici z Hradce Králové na Jaroměř. Kvůli problémům o kterých mluvil Josef Horáček volila řada obyvatel na cesty do zaměstnání raději automobil. A už tak hustý provoz ještě zhoustl.

Směrem na Dvůr Králové nad Labem, Českou Skalici nebo Náchod byla situace přeci jen příjemnější. I tak se Josef Horáček a s ním další obyvatelé Jaroměře těší na prosinec.
„Do 12. prosince by měla být ona rekonstrukce ukončena. Samozřejmě ne celé vlakové cesty. V příštím roce se má pokračovat, ale už tak, abychom nebyli omezeni tak velkou výlukou a v takovém rozsahu jako v letošním roce."

Vlaky a železnice mají určitě budoucnost (ilustrační foto)

Místní se obrnili trpělivostí a do našeho rozhovoru se s pochvalou vmísila jedna z cestujících.
„Ti chlapi co tady dělají jsou opravdu perfektní. Oni vám všechno řeknou, poučí vás. Je to vážně perfektně zorganizováno."

Správu železniční dopravní cesty čeká na stanici v Jaroměři ještě hodně práce. Musí dokončit podchod, první nástupiště, část kolejiště a kompletní zabezpečovací a sdělovací zařízení.

Podle mluvčího SŽDC Marka Iliaše teď dělníci na nějakou dobu ustoupí archeologům.
„Dokončení celé stavby proběhne podle přidělených výluk v roce 2020. Předpokládaný konec veškerých stavebních prací je srpen roku 2020. Bude záležet i na tom, jak rychle nám archeologové předají staveniště."

V té době už by měl v Jaroměři sloužit i nový autobusový terminál, včetně zázemí a cyklověže, který bezprostředně sousedí s vlakovým nádražím. Zastaví na něm denně přes 200 spojů.

Spustit audio

Související