Rozkopané tři příjezdové silnice a uzavřené nádraží. Jaroměři hrozí přes léto dopravní kolaps

31. květen 2019 10:40

Obyvatelé a návštěvníci Jaroměře se budou muset v létě obrnit pořádnou dávkou trpělivosti. Připravit se na komplikace a zdržení by se měli i řidiči a cestující, kteří městem budou jen projíždět. Pracovat se totiž bude zároveň hned na třech příjezdových trasách do města a až do zimy bude mimo provoz i nádraží.

Zatímco místní svým známým s nadsázkou doporučují si na cestu do města půjčit kánoi a do Jaroměře dojet po Labi, Úpě nebo Metuji, České dráhy hledají v těchto dnech společně s radnicí cesty k tomu, aby zdržení bylo co nejmenší.

Jaroměř čeká perné léto. Rozkopané silnice a výluka na železnici. Lidé se bojí dopravního kolapsu

Práce na silnici a dopravní komplikace (ilustrační foto)

Někteří obyvatelé Jaroměře v nadsázce říkají, že si budou muset pořídit zásoby na půl roku, protože se několik měsíců nikam nedostanou. A nikdo se nedostane k nim. Když ale začnou o dopravní situaci v Jaroměři přemýšlet vážněji, legrace je rychle přejde. I radnice se v létě obává skutečného dopravního kolapsu. 

Tak bude vypadat letošní léto v Jaroměři: pracovat se bude na silnici I/33 od Hradce Králové a I/37 od Dvora Králové.

A uzavřen bude i železniční přejezd směrem na Josefov, říká mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Iliaš.
„Železniční přejezd ve stanici Jaroměř projde kompletní rekonstrukcí, ve které dostane nejen nový povrch, ale i zabezpečovací zařízení. Velká, nepřetržitá uzavírka tohoto přejezdu, je naplánována od poloviny srpna do poloviny září."

Radnice v Jaroměři hledá v těchto dnech intenzivně cesty k tomu, aby čekání náhradních autobusových spojů v kolonách snížila na minimum.

Podle starosty Josefa Horáčka z Volby pro město se Jaroměř dohodla s Českými drahami a řidiči náhradních autobusů budou moci využívat běžně neprůjezdné trasy přes místní části Jezbiny a Semonice.
„Já za sebe nechápu, jak mohl někdo dopustit souběh takových tří staveb. Ale chápu, když už k tomu došlo, nemůžeme mít lidi za rukojmí, aby stáli v hodinových frontách. Aby nestíhali přípoje a podobně. Takže se jim budeme snažit vyjít vstříc. Na druhou stranu očekáváme od dopravců nějaký respekt a dodržování základních zásad."

Koleje je zapotřebí ve velkých vedrech kontrolovat

České dráhy dostaly od města podmínku - pokud budou řidiči ve zmíněných mimořádně povolených úsecích porušovat rychlost, budou se muset vrátit na ucpané silnice první třídy. Samotné České dráhy v těchto dnech řeší i další trasy náhradních autobusů.

Podle systémového specialisty Českých drah Tomáše Fialy je jasné, že třeba cesta do Trutnova bude delší zhruba o 10 až 15 minut. Náhradní autobusy budou jezdit z Hradce Králové až do České Skalice, tam bude teprve možné přestoupit na vlak.

Železniční stanici v Jaroměři čeká v létě výluka a opravy. Modernizace přijde na 900 miliónů

vlaky

Cestující, kteří jezdí vlakem přes Jaroměř, se musí připravit na téměř měsíc trvající letní komplikace. Správa železniční dopravní cesty má připravených více než 900 miliónů korun na to, aby ve městě vznikl moderní železniční terminál. 

Ve směru na Liberec pojedete autobusem z Hradce Králové až do Staré Paky, tady budou ale některé náhradní autobusy jezdit přímo přes Úlibice a Jaroměři se úplně vyhnou.

Plánovaný konec oprav nádraží v Jaroměři je v srpnu roku 2020, příští rok by ale cestujícím podobné komplikace hrozit neměly, říká Tomáš Fiala:
„14. prosince 2019 ta výluka skončí. Jak budou hotová jak zhlaví, tak celá sudá kolejová skupina. V příštím roce, pokud nebudou zapotřebí nějaké výluky na podbíjení, údržbu a takové práce, tak by neměly být markantní zásahy do vlakové cesty. A všechny vlaky, které projedou Jaroměří, by měly jezdit po sudých kolejích do té doby, než se postaví lichá kolejová skupina."

Po dokončení bude mít nádraží v Jaroměři nové koleje a zabezpečení, nástupiště, odbavovací halu nebo výtahy. A od přelomu roku by mohl být v provozu i nově budovaný sousedící terminál pro autobusy.

autoři: Tomáš Lörincz , baj
Spustit audio

Související