Losos s italskou čočkou. Zajímavá kombinace barev a chutí potěší oko i žaludek

Losos je jednou z nejvýživnějších ryb naší planety. Řadíme ho mezi anadromní ryby, což znamená, že se rodí ve sladké vodě, většinu života ale prožije v moři. Je plný živin a zdravých olejů. Prospívá tak našemu srdci, mozku a kůži. 

V kuchyni se dají využít téměř všechny části lososa. I když patří mezi tučnější ryby, více tuku obsahuje jeho břišní část, která je také šťavnatější, obsah tuku se ale například s vepřovým masem opravdu nedá srovnat.

Z lososa můžeme udělat spoustu skvělých pokrmů, jeden z nich si dnes ukážeme.

Suroviny:
4 porce čerstvého lososa, 300g červené čočky, mrkev, řapíkatý celer, pórek, nové koření, černý a bílý pepř, bobkový list, rozmarýn, balsamikový ocet, rajče, pažitka, olivový olej, petrželka

Postup:
Čočku nasypte do hrnce a zalijte studenou vodou. Do plátna zabalte pár kuliček nového koření, celého pepře, bobkového listu a snítku rozmarýnu, pytlík vložte do hrnce s čočkou a vařte.
Mrkev, řapíkatý celer, šalotku, stroužek česneku a pórek nakrájejte na malé kostičky. V hrnci rozehřejte olivový olej a zeleninu orestujte. Do základu přilijte kapku balsamikového octa.
Uvařenou čočku přidejte k orestované zelenině a prohřejte.
Nakonec vmíchejte rajče nakrájené na kostičky a nasekanou pažitku.
Porce lososa osolte a opepřete. V pánvi rozehřejte olivový olej a rybu opečte z obou stran do zlatova.
Nakonec před podáváním dozdobte pár lístky petrželky.

Navíc je tato rybka zdrojem dobře stravitelných bílkovin, nenasycených mastných kyselin omega 3, vitaminů skupiny B a D a dále minerálů jako selen, draslík a další. O příznivém vlivu lososa a celkově ryb na naše zdraví není třeba žádných dalších debat.

Lososi, kteří putují skrze obchody a restaurace na vaše talíře, pocházejí většinou ze sádek z oblasti kolem Norska.

Ryba, losos, jídlo, zdraví

Související