Královéhradecký kraj chce uzavřít s firmami předběžnou dohodu o autobusové dopravě od 1. dubna
Královéhradecký kraj dnes pokračuje ve vyjednávání s firmami, které mu vypověděly smlouvy o provozování veřejných autobusových linek k 31. březnu. Důvodem výpovědi osmi z jedenácti smluvních dopravců byl nárůst jejich mzdových nákladů. Hejtmanství má už první část jednání za sebou.
Kraj hledá řešení, aby odvrátil hrozbu zastavení většiny dotovaných autobusových linkových spojů
Většina autobusových dopravců vypověděla Královéhradeckému kraji k 31. březnu smlouvy na zajištění dotované autobusové dopravy v kraji. Důvodem jsou podle firem zvýšené finanční náklady na mzdy. Hrozí tak, že od dubna nebude zajištěna dotovaná autobusová doprava v kraji. Hejtmanství teď o situaci s firmami jedná.
Ročně Královéhradecký kraj u autobusových dopravců objednává zhruba 18,5 milionu kilometrů za více než 366 milionů korun. Na konci loňského roku kraji ale smlouvy vypovědělo osm z jedenácti dopravců.
Konkrétně jsou to Arriva Východní Čechy, Audis Bus, BusLine KHK, CDS Náchod, ČSAD Ústí nad Orlicí, Krkonošská autobusová doprava Vrchlabí, P-transport a Trutnovská autobusová doprava. Ti pro kraj zajišťují 97 procent dopravy. Své výpovědi zdůvodnili vyššími náklady, především na mzdy řidičů.
S polovinou firem kraj už jednal na začátku týdne. Ještě před tím všichni dopravci krajskému úřadu poslali vyčíslení zvýšených nákladů.
A na jejich základě se pak konalo pondělní jednání, jak popisuje hejtman Královéhradeckého kraje Jiří Štěpán z ČSSD.
„Poté odbor dopravy Královéhradeckého kraje verifikoval ony jednotlivé sumy, které dopravci požadují. A v rámci toho pondělního společného jednání došlo k rozboru jednotlivých situací, kde se pochopitelně obě strany snaží uspět. Pondělní jednání byla úspěšná se čtyřmi dopravci. Dnes tedy pokračuje jednání s dalšími čtyřmi."
Královéhradecký kraj vyhlásil miliardový tendr na autobusovou dopravu do roku 2030
Radní Královéhradeckého kraje schválili na svém posledním zasedání tendr na zajištění autobusové dopravy v kraji. Zakázka je na deset let od roku 2020 do roku 2030 a její maximální hodnota je 7,72 miliardy korun. Doposud je totiž doprava zajištěna provizorním způsobem.
Dnes se má vše odehrát podle stejného scénáře. A výsledkem by mělo být uzavření předběžné dohody.
Protože jednání dnes pokračují, nechce se hejtmanství zatím vyjadřovat ke konkrétní částce navýšení plateb. Jisté ale je, že aby doprava od 1. dubna v Královéhradeckém kraji fungovala jako doposud, musí případné nové smlouvy schválit ještě krajští radní.
Související
-
Hradec Králové plánuje inteligentní dopravní systém za stovky milionů. Co přinese řidičům?
Hradec Králové už připravuje zadávací dokumentaci na inteligentní dopravní systém. Na jeho přípravě město pracuje už několik let, stát má stovky milionů korun.
-
V Hořicích na Jičínsku přemýšlí, jak nadále zachovat městskou hromadnou dopravu
Hořice na Jičínsku mají sice jen necelých devět tisíc obyvatel, ale i tak se mohou chlubit fungující městskou hromadnou dopravou. Aspoň zatím.
-
Ministr dopravy Ťok se dohodl se společností Eurovia CS na dodatku k smlouvě výstavby D11
Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se dnes dohodli se společností Eurovia CS na vytvoření dodatku ke smlouvě na stavbu úseku dálnice D11.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
‚Odpovědi nemám.‘ Vysoká škola tají, co udělala se znalcem, který stáhl část posudku z internetu
-
Zákon o lobbingu korupci neomezí, říká lobbista. ‚Lepší než rezavým drátem do oka,‘ oponuje Michálek
-
Kde zakotví v europarlamentu čeští kandidáti? Rvačka bude o liberály, ukázal průzkum mezi stranami
-
Selhali Zelenského bodyguardi? Ukrajinistka o atentátu na prezidenta a ruské úchylce na data