Kamiony se po otevření nového úseku dálnice na Jaroměř zase vrátily na souběžnou silnici první třídy
Lidé v obcích, ležících na silnici první třídy mezi Hradcem Králové a Jaroměří, si od nákladních automobilů oddechli jen na pár týdnů. Po zprovoznění dálnice se podstatná část přesunula právě na nový úsek „D11“, teď se ale řidiči těžké dopravy začínají znovu vracet na bývalý hlavní tah.
Stát totiž na silnici první třídy mezi Hradcem Králové a Jaroměří přestal vybírat mýto. A obyvatelům v obcích podél cesty už zase řinčí skleničky v kredencích. Kdy by se situace mohla zlepšit nikdo neví.
Čtěte také
„Teď tam jezdí třetina kamionů, včetně polských. Ti tady jezdí na Hradec, nevím jestli zkratkou nebo se vyhýbají mýtnému,“ popisuje nezávislý starosta Holohlav Miloš Malinský situaci, o které už nepředpokládal, že bude znovu zažívat.
Jenže od 1. února se řidičům kamiónů nabídla možnost se jednoduše, legálně a poměrně pohodlně mýtu vyhnout, a tak to využívají.
A nejde jen o to, že doprava zhoustla a přejít silnici je zase o něco nebezpečnější, říká starosta. „Vozovka je opět zničená, jsou tam znovu příčné praskliny. Takže to zase pociťují občané žijící u silnice, kde se jim klepou skleničky v kredenci.“
Čtěte také
Co se změnilo? Od 1. února platí vyhláška s podpisem bývalého ministra dopravy Karla Havlíčka za hnutí ANO, která vyňala podstatnou část silnice mezi Hradcem a Jaroměří ze seznamu silnic, na kterých je potřeba platit mýto.
Ministerstvo dopravy vynětí z mýtného systému potvrdilo s tím, že připravuje převod silnice na Královéhradecký kraj.
„Tento proces ale musí iniciovat Ředitelství silnic a dálnic jakožto jejich současný správce,“ vysvětlil mluvčí Královéhradeckého kraje Dan Lechmann s tím, že hejtmanství má o převod silnice zájem. Jenže to může být podle mluvčího ŘSD Jana Rýdla i proces na několik let.
Čtěte také
I proto, že kraj chce mít jistotu, co vlastně přebírá. „Královéhradecký kraj požaduje po současném vlastníkovi komunikace vlastnictví silničního pozemku. Další podmínkou je prokázání dobrého stavebního stavu vozovek a mostních objektů,“ říká Dan Lechmann.
Ředitelství silnic a dálnic je připraveno osadit zákazovými značkami pro vjezd kamiónů tenhle úsek ještě před dokončením převodu pod správu kraje, dokumentaci už připravilo.
„Doufám, že to dotáhnou do konce podle toho nového zákona, který vyšel. A že tam bude omezení na 12 tun,“ dodává starosta Holohlav Miloš Malinský.
Související
-
Vyhýbají se řidiči kamiónů mýtnému tím, že placené úseky objíždějí po silnicích nižších tříd?
Pro kamióny začala od nového roku platit povinnost mýtného na silnicích prvních tříd a obce, ležící na menších komunikacích, se obávaly nárůstu nákladní dopravy.
-
Kamion neplatící mýto odhalíme téměř při každé službě, říkají celníci hlídkující na dálnici D11
Nový mýtný systém funguje v České republice dva měsíce. Od začátku prosince se změnily také kontroly výběru mýta, celníci při nich používají modernější technologie.
-
Starostové i občané žádají zákaz vjezdu kamionů na novou silnici mezi Soběrazí a Radimí na Jičínsku
Téměř dvoukilometrový úsek silnice mezi obcemi Soběraz a Radim na Jičínsku je opravený. Obyvatelé se tak téměř po dvaceti letech dočkali.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Musel jsem se plazit přes mrtvé Rusy. Realita je hnusná, říká český dobrovolník na Ukrajině
-
Severokorejci mohou pomoci Rusku shromáždit větší síly v Kurské oblasti. Zřejmě je nasadí i přímo v boji
-
‚Trump naplňuje vše, po čem muslimové touží.‘ Jak bude hlasovat arabská komunita v Michiganu?
-
ŽIVĚ: Fotbalisté Sparty hrají ve šlágru kola s Baníkem Ostrava 0:0, běží první poločas