Kamiony budou Věkoše a Pouchov v Hradci Králové trápit i dál. Chybí totiž severní obchvat města
Už téměř dvě desetiletí trápí obyvatele královéhradeckých částí Pouchov a Věkoše nárůst nákladní dopravy. Ulicemi Pouchovská a Velká míří do Skladištní oblasti denně stovky nákladních aut. Ty nejenže devastují silnice, ale zároveň ohrožují chodce a cyklisty. V dopravní špičce je problém silnici vůbec přejít.
Omezení nákladní dopravy v královéhradeckých ulicích Pouchovská a Velká bylo hlavním tématem veřejné schůze občanů s vedením města.
Čtěte také
Zástupci magistrátu dokonce obdrželi petici za zklidnění dopravy v této lokalitě. Pod tou bylo připojeno pět stovek podpisů.
„Záměrem této petice je hlavně omezit průjezd z důvodu toho, že se jedná o obytnou zónu. Denně tady projede velké množství tranzitní nákladní dopravy, která směřuje do ulice Vážní, konkrétně Skladištní oblasti," vysvětluje zástupce petentů Lukáš Urban.
Podle údajů z posledního sčítání dopravy, které Ředitelství silnic a dálnic udělalo v roce 2016, projelo Pouchovskou ulicí denně více než 10 tisíc aut. Vozidla nad 3,5 tuny sice mají omezenou rychlost na 30 km/h, ale to podle zástupců Komise místní samosprávy ke zklidnění situace nepomohlo.
Lidé požadují omezení tonáže vozidel
Pomoc při jednání s příslušnými orgány státní správy přislíbil náměstek primátora z ODS Jiří Bláha.
„To asi zkusit můžeme, je ale otázka, nakolik se to povede. Protože nadřazený dopravní systém vyžaduje svoje. Někudy ty kamiony prostě pustit musí."
Že to bude ještě běh na dlouhou trať tuší i předseda KMS Pouchov - Věkoše Zdeněk Petr.
„Něco slíbit je velice jednoduché. To jsme už jsme se na těch dřívějších veřejných schůzích dozvěděli. Tady spíš půjde o to, že musíme tu přislíbenou možnost využít a jednání prohloubit dál. Až k těm správným lidem, kteří s tím dokáží opravdu něco udělat."
Čtěte také
Případné omezení tonáže by zamezilo také dalšímu poškozování povrchu silnice v ulicích Pouchovská a Velká. Ta je v majetku Královéhradeckého kraje. Ten sice počítá s opravou povrchu, ale termín zahájení je zatím v nedohlednu.
„Museli jsme vyprojektovat nové odkanalizování těchto ulic. Máme projekt hotový a teď je nutné projednat všechny pozemky, dostat k tomu věcná břemena, souhlasy na pozemky a požádat o povolení této kanalizace. Takže nechci říkat nějaký termín realizace," říká za Údržbu silnic Královéhradeckého kraje Jiří Koutník.
Do budoucna by měla dopravě v této lokalitě ulehčit takzvaná Severní tangenta. Ta by se podle optimistických odhadů mohla začít stavět nejdříve v roce 2027.
Související
-
Premiér Andrej Babiš navštívil Královéhradecký kraj. Zajímal se i o dostavbu dálnice D11
Premiér Andrej Babiš zavítal se svými spolupracovníky do Královéhradeckého kraje. Tady se zajímal o aktuální problémy, které lidi trápí.
-
Kamion neplatící mýto odhalíme téměř při každé službě, říkají celníci hlídkující na dálnici D11
Nový mýtný systém funguje v České republice dva měsíce. Od začátku prosince se změnily také kontroly výběru mýta, celníci při nich používají modernější technologie.
-
Úsek dálnice D11 od Trutnova k polským hranicím získal pravomocné územní rozhodnutí
Začátek výstavby části dálnice D11 z Trutnova směrem k polským hranicím je o jeden administrativní krok blíž. Jedenadvacetikilometrový úsek má pravomocné územní rozhodnutí.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Vojín Čorny zabil u Avdijivky devět Rusů a má medaili. ‚Měl jsem jen samopal a dva granáty,‘ popisuje
-
Optimální vláda bychom byli my a ANO. Babiše bychom táhli doprava, tvrdí šéf Motoristů Macinka
-
‚Nulová sebereflexe.‘ Proč dostal Cimický pět let a čeho všeho se podle soudu dopustil
-
242 mrtvých a 227 vážně zraněných. Ruští vojáci přinášejí zpátky domů válečné násilí