10 „neobjevených“ ale přitom úžasných cílů doporučených pro návštěvníky Královéhradeckého kraje

20. červen 2024 09:48

Kromě míst, jako jsou třeba Adršpašsko-teplické skály, kam denně míří až tisíce turistů, nabízí Královéhradecký kraj i stejně atraktivní a přitom mnohem méně navštěvovaná místa. Na portálu Kudy z nudy na ně upozorňuje Česká centrála cestovního ruchu.

Agentura CzechTourism připravila na léto přehled málo navštěvovaných turistických cílů v Královéhradeckém kraji. Jsou to často neobjevená místa, kam můžou lidé vyrazit v případě, že se chtějí v turistické sezóně vyhnout davům. Agentura tak chce ve spolupráci s regiony podpořit jejich návštěvnost.

Podrobnější výběr z nabízených tipů připravila reportérka Adéla Kavříková. Kolik takových neobjevených míst v regionu podle CzechTourismu máme?
Je jich mnoho, pokud by se ale někdo chtěl spolehnout na doporučení CzcechTourismu, může vybírat přesně z 10 míst, která agentura zveřejnila na portálu Kudy z nudy.

Čtěte také

Patří mezi ně hned několik muzeí - třeba to Podkrkonošské v Trutnově, Muzeum Bednářství Jaroslava Tománka v Praskačce, Galerie minerálů ve Dvoře Králové nad Labem nebo Muzeum lyžování v Dolní Branné.

Dva nabízené turistické cíle najdou lidé na Broumovsku - první z nich je jediný funkční mlýn v Královéhradeckém kraji Dřevíček v Horním Dřevíči, a i tam si návštěvníci mohou prohlédnout místní muzeum. Dál pak v této lokalitě CzechTourism nabízí prohlídku broumovské skupiny barokních kostelů. Těch je celkem 11 a patří mezi ně třeba kostel svatého Jiří a svatého Martina v Martínkovicích.

Na seznamu tipů je dále i Pevnost Josefov, Památník Karla Poláčka v Rychnově nad Kněžnou, Rozhledna na Feistově kopci v Olešnici v Orlických horách nebo Poutní místo Homole nedaleko Potštejna.

Čtěte také

Podle čeho přesně Agentura CzechTourism ta místa vybírala?
Právě o tuhle informaci jsme požádali ředitele CzechTourismu Františka Reismüllera. „Informace o daném místě na portále Kudy z nudy zadávají provozovatelé, tedy obce, majitelé zámků, hradů, muzeí a dalších památek. Znají tamní situaci a vědí, která méně známá místa stojí za návštěvu a současně jsou připravena poskytnout odpovídající zážitek turistům.“

Dále se CzechTourism ptá i svých krajských koordinátorů nebo turistických informačních center. Ten samotný seznam doporučených míst pak vychází i z údajů o návštěvnosti a o připravenosti na turisty.

Nehrozí nebezpečí, že po takovém upozornění potom začne na tato místa jezdit naopak hodně turistů?
Stát se to může. Propagace méně navštěvovaných míst je ale v souladu s prioritami CzechTourismu.

Čtěte také

Cílem je koordinovaně řídit rozptyl lidí po celém Česku, zviditelňovat nabídky regionů, ale zároveň mapovat i přetížená místa, a snažit se nabízet alternativy připravené na turisty.

„Do neobjevených skvostů nevybíráme neobjevená místa v pravém slova smyslu, jsou to místa, která jsou svojí infrastrukturou připravena na turisty, ti už tam jezdí. Ale v menší míře. Chceme tímto ulevit těm nejpřetíženějším turistickým lokalitám,“ vysvětluje František Reismüller.

Důležitým úkolem je turisty v destinaci udržet a nabídnout jim alternativní nabídky, aby zůstali déle. V praxi to pak podle ředitele CzechTourismu Františka Reismüllera znamená vyšší ekonomický přínos pro místní obyvatele, podnikatele a vlastně pro celý region.

Spustit audio

Související