Vladimír Burjánek: Být in
Kdysi se tomu říkalo jít s dobou. V módě, výrazových prostředcích, účesu, chalupě, novém autu, prostě ve všem. Dnes být in, znamená daleko širší spektrum, toho, co takový člověk musí obsáhnout.
Od střídání aut až po střídání manželek například u pánů, atraktivní příjmení, pokud možno cizí u dam, být většinou singl, mít za sebou několik kosmetických operací a nejméně dv akrát za rok posílat selfíčko od moře z exotických oddychování.
To ale zdaleka není všechno
Do naší mluvy vniká tolik nových slov, že prarodiče mnohdy přestávají rozumět mluvě vnuků. To proto, že googlují, skypují, mailují, stahují aplikace, esemeskují, chatují a blogují Kdo neví, co je instagram, nebo twitter, jako by ani nebyl.
Kolik účtů na sociálních sítích máš, tolikrát jsi člověkem
Dnes nepřikládáme hojivé náplasti, ale tejpujeme, nekupujeme oblečení, ale outfit, dbáme na image. Nechodíme do krámů, ale do marketů, shoppů i hypermarketů. Hlavně nekoupit fake, ale jen originál. Kapsy máme narvané sim kartami, v hlavě piny od debetních i kreditních karet, protože platit cash je out.
A tak se pomalu mnozí stávají kopiemi bláznivě letící doby s mylnou představou světovosti.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Závěr příběhu staré Karviné, který měl zůstat pod zemí
Karin Lednická, spisovatelka

Šikmý kostel 3
Románová kronika ztraceného města - léta 1945–1961. Karin Lednická předkládá do značné míry převratný, dosavadní paradigma měnící obraz hornického regionu, jehož zahlazenou historii stále překrývá tlustá vrstva mýtů a zakořeněných stereotypů o „černé zemi a rudém kraji“.