Václav Souček: Reklama a zákazy

Naši vinohradníci a vinaři jsou - už poněkolikáté - znovu ve střehu. Ministerstvo zdravotnictví vykročilo do boje proti alkoholismu s návrhem tvrdé varianty zákazu reklamy na alkohol, do níž zahrnulo i propagaci vína.

Zdůvodnění je mnohoslovné - odvolává se na negativní působení na děti a mládež - a mírně scestné, neboť sráží dlouholeté a úspěšné pěstitele, šlechtitele a producenty zpátky do stoupy pustého konzumu lihovin.

Čtěte také

Opakovaně dlužno podotknout, že kdyby všechny naše komodity vykročily za třicet let od sametu vzhůru k úspěchům tak jako vinaři, hleděla by konkurence na ČR s neskrývanou závistí.

Zajímavé, že podobná rákoska přísné regulace není uvažována například v oblasti bydlení, nebo dvojí kvality potravin, na to jsme zřejmě krátcí.

Zato o mravopočestnost konzumace alkoholu se pereme papírovými kordy zákazů hlava nehlava.

Pro dnešek doplňující otázka: umíte si představit, že by se podobný nápad zrodil v zemi, která dala světu literární „Zvonokosy“ Maurice Chevaliera?

autoři: Václav Souček , baj
Spustit audio

Související

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!

Jan Rosák, moderátor

slovo_nad_zlato.jpg

Slovo nad zlato

Koupit

Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.