Správa železnic zahájila modernizaci na důležité trati vedoucí do průmyslové zóny Solnice - Kvasiny

14. březen 2025 08:00

Poklepáním na základní kámen - nebo přesněji na symbolický kus kolejnice - začaly práce na modernizaci důležité železniční trati do průmyslové zóny Solnice - Kvasiny. Po dokončení nabídne trať nejen pohodlnější spojení pro cestující, ale také větší kapacitu pro nákladní dopravu. 

Čtěte také

Přímo v Solnici zjišťoval informace reportér Tomáš Lörincz.
Správa železnic tímto oficiálním krokem začala první dvě etapy z celkových tří, o každou z etap se postará jiná stavební firma. Celkem vyjdou práce na víc než 6,5 miliardy korun, což je částka, která podle ministra dopravy Martina Kupky z ODS není - pokud jde o investice do regionálních tratí - vůbec běžná. Hotovo by mělo být v roce 2027.

Co konkrétně se bude dělat?
Pokud jde o nákladní dopravu, která je v průmyslové zóně velmi důležitá, mělo by vzniknout nové nákladové nádraží, které zjednoduší sestavování vlaků s novými automobily z automobilky v Solnici - Kvasinách.

Kapacitu trati zvýší dvě nové výhybny, dojde k narovnání některých oblouků, což umožní osobním vlakům jezdit rychlostí až 120 kilometrů v hodině, stavbaři také opraví most přes řeku Bělou nebo nástupiště na zastávkách Lípa nad Orlicí a Čestice.

Čtěte také

Vznikne i jedna nová zastávka - Lipovka, a trať by nově měla být i elektrifikovaná.

Co budou všechny stavební práce znamenat pro cestující?
Před dokončením i komplikace, například o letošních prázdninách budou muset lidé počítat s úplnou výlukou. Ta ale potrvá právě dva měsíce, termín navíc stavební firmy konzultovaly a sladily s celozávodní dovolenou v automobilce, takže by ty dopady nemusely být podle ministra dopravy Martina Kupky nijak dramatické.

A po dokončení to pak bude znamenat zrychlení dopravy a mimo jiné třeba i zavedení přímých spojů mezi Hradcem Králové, Rychnovem nad Kněžnou a Solnicí.

autoři: Tomáš Lörincz , baj
Spustit audio

Související