Obyvatelé Trutnova si zvykají na novou vizuální identitu města. Drak - symbol města - ale zůstal

29. květen 2024 07:48

Město Trutnov po šestnácti letech mění vizuální identitu. Logo, barvy i podobu propagačních materiálů nebo plakátů radnice představila občanům. A měla úspěch. 

Čtěte také

Nová vizuální identita a její autoři z grafického studia si vysloužili potlesk sálu v trutnovském kině Vesmír. Nebeská modrá v kombinaci se zelenou a font textu, decentně doplněný o náznak dračího ocasu - protože drak je symbolem Trutnova - tohle všechno zaujalo.

Podle starosty Michala Rosy z ODS už byla změna potřebná. „Město Trutnov se dlouhodobě snaží kvalitně komunikovat se svými občany a vizuální identita je jedním z důležitých nástrojů této komunikace. My už jsme měli pár let pocit, že ta stará identita, kterou město pořídilo v roce 2008, už se přežila a nedostačuje moderním komunikačním nástrojům. Že zkrátka potřebujeme rebrending.“

Grafické studio dostalo za svůj návrh včetně zpracování manuálu půl miliónu korun bez DPH, 85 procent této částky pokryla dotace.

A s výsledkem je město maximálně spokojené, říká starosta Michal Rosa. „Jsem nadšený. Mám velkou radost, že tvůrci neopustili dračí symboliku, která je v Trutnově pevně zakořeněná. Ale uchopili ji hravým a moderním způsobem. A současně nehledali další interpretaci draka, ale ve svém návrhu ponechali určitý prostor pro představivost.

Čtěte také

Nový design se postupně rozšíří na internet, informační cedule, letáky, plakáty nebo do Radničních listů. Městské organizace nebudou mít jeho používání povinné, používat ho nemusí - stejně jako to dosavadní.

Jenže třeba ředitelka jedné z trutnovských škol Zuzana Horáková zvažuje změnu. „My jsme tu minulou identitu neměli promítnutou ve škole. Neměli jsme ji ani na vizitkách. Ovšem tuhle novou ráda promítnu i do našich vizitek. Líbí se mi to moc, přijde mi to nadčasové, jednoduché a smysluplné. Prostě opravdu hezké.

Nová vizuální identita hned napoprvé většinu přítomných přesvědčila. Spokojený je i místostarosta Tomáš Hendrych z Volby pro město.

Čtěte také

Sám o sobě v sále řekl, že je hodně konzervativní a protože byl i u výběru té minulé vizuální identity, do změny se mu původně moc nechtělo. „To bylo úplně na začátku, když jsme se na vedení začínali bavit, jestli se pustíme do změny městského loga nebo ne. Nechtělo se mi staré logo opouštět. Čím je člověk starší, tím více lpí na věcech a nerad se jich zbavuje. Pak to ale procházelo nějakým vývojem a nakonec jsem velice spokojen s tím, co pánové předvedli.

Martin Strnad z kolektivu autorů identity je za podobné reakce rád. Přestože jeho firma nemá k regionu bližší vztah, sídlí v Praze - dali podle něj všichni grafici téhle zakázce maximum. Nové logo se poprvé takříkajíc naostro objevilo na průčelí trutnovské radnice, tu zdobí už zhruba od půl sedmé ráno.

autoři: Tomáš Lörincz , baj
Spustit audio

Související