Neohroženější památka v kraji, dálnice až do Jaroměře a ocenění „milionářů“. NEJ reportáže týdne

Každý týden pro vás v Českém rozhlase Hradec Králové připravujeme aktuality a zajímavosti ze společenského i kulturního života v Královéhradeckém kraji. Které reportáže vzbudily na sociálních sítích za posledních sedm dní největší pozornost? Tady jsou pěkně pohromadě. To nejlepší na našem webu.

Čtěte také

O barokní faře v Šonově na Náchodsku mluví památkáři jako o nejohroženější kulturní památce v Královéhradeckém kraji. Teď má nového majitele, který chce do zchátralé budovy investovat miliony korun.

Předchozí dlouholetý vlastník se o faru podle památkářů nestaral a vzácná památka chátrala. Dnes jí prakticky chybí střecha, která se na několika místech propadla, jeden z komínů je nakloněný a hrozí jeho zřícení.

„Když jsem viděl faru naposledy, tak měla střechu ještě v mnohem lepším stavu,“ říká Milan Marek, který barokní faru z konce 18. století koupil za 50 tisíc korun. S úsměvem dodává, že tak chvíli váhal, jestli opravdu faru koupí. Dnes je z ní totiž v podstatě ruina.

Čtěte také

Řidiči mohou od pátku 17. prosince využívat další úsek dálnice D11. Nově se ve směru od Prahy dostanou po dálnici kolem Hradce Králové až k Jaroměři a platí to pochopitelně i opačným směrem. Ulevit by se výrazně mělo souběžné silnici I. třídy z Hradce Králové na Jaroměř.

Jak to bude se zpoplatněním dálnice? Od 1. ledna 2022 budou všechny úseky dálnice podle návrhu vyhlášky ministerstva dopravy zpoplatněné a na žádný úsek dálnice v bezprostředním okolí Hradce Králové už nenajedeme bez zaplaceného poplatku.

To by pro změnu mohlo část dopravy přesunout z dálnice zase do Hradce Králové nebo přinejmenším na silnici 324 ve směru na Březhrad nebo Opatovice nad Labem.

Čtěte také

Dopravní podnik města Hradec Králové ocenil trojici svých hradeckých řidičů. Ti za několik desítek let totiž společně najeli bez nehod přes čtyři miliony kilometrů.

Podle ředitele Dopravního podniku města Hradec Králové Zdeňka Abrahama je oceňování těchto řidičů důležité. Díky nim totiž prý může podnik provozovat městkou dopravu s nižšími náklady. „Vybírá se to podle ujeté vzdálenosti. Když dosáhne řidič stanovenou metu, která je dána čtvrt milionem kilometrů, tak máme pro něj vždy v onom kalendářním roce tohle ocenění.“

autor: baj
Spustit audio

Související