Hradečtí zastupitelé nechtějí aby město stavělo silnici k plánované obchodní zóně v Kuklenách
Hradecká radnice by na sebe neměla brát závazek postavit některé úseky nové Zelené ulice ke zvažovanému Shopping parku v Kuklenách. Zastupitelé odmítli memorandum, které by změnilo dohodu z roku 2010. Podle ní má investor postavit napojení na silnici I/11 i silnici, která odvede dopravu od budoucího Shopping parku do centra města.
Čtěte také
Své zájmy přišlo na jednání zastupitelstva podpořit i několik lidí přímo z Kuklen.
Rozhodnutí zastupitelů je potěšilo, rizika, že obchodní zóna v jejich blízkosti vyroste a doprava výrazně zhoustne, je ale nezbavilo, vysvětluje náměstek primátora Jiří Bláha z ODS. „Nikdo nezrušil usnesení zastupitelstva z roku 2010 - Změna územního plánu č. 173. Je stále v platnosti. Pokud investor bude na svém záměru trvat, tak může pokračovat v procesu EIA. Těžko předjímat, jak se k tomu investor postaví.“
To, že by město nemělo soukromému investorovi financovat jeho záměry, a že tedy z rozpočtu desítky miliónů korun na přístupovou silnici nepůjdou, považuje většina zastupitelů za logickou věc.
Čtěte také
„Je nesmysl dělat další obří obchodní centrum s 1 800 parkovacími místy. A je potřeba aby ony komunikace investovali investoři a nikoliv město,“ říká například opoziční zastupitel Martin Hanousek ze Zelených.
Podporu ale navržené memorandum nenalezlo ani mezi zastupiteli bývalé koalice. Pro byli pouze tři zastupitelé.
Odmítavě se k finanční spoluúčasti na dopravní obslužnosti Shopping parku staví i náměstek primátora Pavel Marek z hnutí ANO. „Tam to vzbuzuje opravdu spoustu otázek. Jaké budou skutečné náklady? Kdy se to bude realizovat? Nám se může stát, že celé to řešení bude stát skutečně stovky milionů korun z rozpočtu města. A my dnes víme, že nemáme ani na energie pro dopravní podnik.“
Čtěte také
Teď tedy záleží na investorovi, jestli se do projektu vůbec pustí. Vyjádření investora, developerské společnosti Endeta, zatím nemáme, obyvatele Kuklen verdikt zastupitelů potěšil. Naděje na to, že obchodní zóna, které lidé z okolí moc nefandí, nakonec vůbec nebude, se prý zvětšila.
Potěšil i ten fakt, že se o tématu živě diskutovalo.
„Je to pouze drobné vítězství. Ale současně je to jasný signál toho, že Kukleňáci, a vůbec občané Hradce Králové, dali najevo, že jim to není jedno,“ říká třeba Jan Rybář, jehož rodina v Kuklenách žije.
Související
-
Královéhradecký kraj chce letos do silnic investovat jednu a půl miliardy korun. Jde o rekordní sumu
Vedení Královéhradeckého kraje má připravenou jednu a půl miliardy na investice do obnovy krajských silnic a mostů. Jde o rekordní sumu, oproti loňsku zhruba dvojnásobnou.
-
Kamiony budou Věkoše a Pouchov v Hradci Králové trápit i dál. Chybí totiž severní obchvat města
Obyvatele královéhradeckých částí Pouchov a Věkoše dál trápí nárůst nákladní dopravy. Ulicemi Pouchovská a Velká míří do Skladištní oblasti denně stovky aut.
-
Vedle běžné údržby a obvyklých prací mají hradecké technické služby v plánu i několik oprav silnic
Opravy silnic v Hradci Králové, které na letošek připravují městské technické služby, si v některých případech vyžádají i částečnou dopravní uzavírku. Vyplývá to z plánů.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Co Čechy spojuje: lidé chtějí zelenou energetiku, ale cítí obavy ze zdražování
-
Téměř polovina lidí chce elektronicky komunikovat s úřady. Nárazově tuto možnost využívá čtvrtina
-
Obchodník se smrtí, díl IV.: Jak Viktor But skončil za mřížemi a předpověděl svůj návrat domů
-
Češi porazili ve čtvrtfinále mistrovství světa juniorů Kanadu 4:3. V samotném závěru rozhodl Jecho