Banka ČSOB prověřila veškeré transakce, kdy cestující hradeckou MHD platili za jízdenky kartou

28. květen 2024 09:28

Československá obchodní banka prověřila desítky dotazů na správnost plateb za jízdné od cestujících městskou hromadnou dopravou v Hradci Králové. Jednotlivé platby bankovní kartou ve vozech MHD systém průběžně neúčtoval a cestujícím je později strhával z účtu naráz. Někteří se proto domnívali, že jim peníze odešly z účtu neoprávněně nebo nedopatřením. 

Podrobnosti zjišťovala reportérka Adéla Kavříková. Můžeš na úvod vysvětlit, jak celá situace vznikla?
Začalo to tím, že cestující, kteří ve vozech městské hromadné dopravy platí bankovní kartou, si označili jízdenku, ale banka jim za ni kvůli výpadku služeb nestrhla peníze.

Čtěte také

Dopravní podnik následně u banky ČSOB reklamoval celkovou tržbu z jízdného a ta v reakci na to spustila dodatečné hromadné strhávání peněz za jízdenky z bankovních účtů cestujících.

Víme už, kolika lidí se problém s placením jízdného týká?
Víme, že v závěru minulého týdne to byla zhruba stovka cestujících. To jsou ti, kteří se obrátili na banku ČSOB s žádostí o prověření správnosti těch plateb. O tom konkrétním čísle následně informoval hradecký dopravní podnik. O aktuální data jsem požádala i mluvčí banky Moniku Hořínkovou. Odpověď na tuhle otázku jsem ale bohužel nedostala.

Problém s platbami banka přiznala už minulý týden s tím, že chyba se stala u jejího dodavatele. Situaci už prověřila a uvedla, že dodavatel svou chybu napravil.

Čtěte také

Je jasné, jestli platby byly cestujícím z jejich bankovních účtů stržené oprávněně?
Podle mluvčí banky Hořínkové ano a potvrzuje to i vedoucí marketingu dopravního podniku David Pozník: „V tuto chvíli můžeme konstatovat, že ve 100 procentech případů se jednalo o dodatečné platby za reálně projeté jízdenky v MHD. Což prokázaly početné kontroly jednotlivých plateb."

David Pozník zároveň dodává, že ČSOB hradecký dopravní podnik ani jeho klienty o hromadném strhávání plateb dopředu neinformovala a v těchto dnech by mělo podle informací od banky docházet k posledním dodatečným platbám za jízdné.

I na to jsem se zeptala mluvčí banky, podle které byly ke včerejšímu dni veškeré platby zkontrolovány, zdokladovány a také doúčtovány. I nadále ale pro cestující platí možnost si platby nechat ověřit na zákaznické lince banky. Dostupná je denně od 6 hodin ráno do 6 hodin večer.

Spustit audio

Související