Vladimír Burjánek: "Slevy"

9. leden 2011

Moje známá podlehla slevománii. Sbírá kupony do všech možných obchodů, miluje kuponové knížky, kterými některé velké obchody lákají do svých útrob dušičky jako čmeláky na bonbón. Listuje novinami i časopisy, kde hledá výhodné slevy, u pokladen vyžaduje body do knížeček.

Dokonce pochválila i svého manžela, který jí přinesl z fotbalu slevový kupon do nějakého sportovního kšeftu. Když paní nahromadí dostatečný počet všech možných výhod na zlevněnou koupi, zavelí svému muži a jede se. Shodou náhod to mají do dvou velkých měst přibližně stejně daleko, tak na rozhodující křižovatce hlava rodiny nesměle špitne: kam dnes? Rovnice je založena na přímé úměře. Podle počtu obchodů, kam je víc výhod, tam se jede. Tyhle spanilé jízdy jsou ještě samozřejmě podpořeny i aktuálními slevami tam či onde. Hlavní vlna zrodu marketů je už za námi a mnohde lidé pláčou, že právě jejich místu se vyhnula. Kousek od nás, za městem si jeden rychlekvašený zbohatlík začal stavět baráček, vlastně zatím jen garáž - asi pro dvacet aut. Díra pro základy zmátla některé neinformované místní občany natolik, že se už začali radovat, soudě podle rozsahu stavby, že i u nich se konečně vztyčí slevový market. Jak záhy s lítostí zjistili, byl to jen optický klam.

Spustit audio