Ve školách se stále častěji objevuje tandemová výuka. Dva učitele ve třídě si pochvalují i v Náchodě
Stovky škol v Česku postupně zařazují do rozvrhu tandemovou výuku. Jde o speciální druh výuky, kdy jsou ve třídě dva plnohodnotní učitelé, kteří si mohou práci rozdělit a víc se věnovat jednotlivým žákům. Noví učitelé se navíc při hodinách mohou učit od těch zkušenějších. Poprvé se párová výuka objevila například v jedné ze základních škol v Náchodě, po pár týdnech si ji učitelé chválí.
Podle statistik tvoří v Základní škole TGM v Náchodě zhruba polovinu žáků děti ze sociálně znevýhodněného prostředí a právě proto tady od letošního školního roku dostali peníze na dvojici tandemových učitelů.
Čtěte také
Školáci se s nimi mohou setkat na vybraných hodinách, jednou z nich je výuka angličtiny na druhém stupni.
„Tandemový učitel si buď vezme polovinu třídy, které to zrovna nejde, nebo si vezme jen děti, kterým učivo právě nejde,“ vysvětluje princip tandemové výuky ředitelka školy a učitelka v jedné osobě Radka Lokvencová.
Podle ní hodiny vypadají trochu jinak, než když ve třídě vypomáhají asistenti pedagoga. „Asistent je na dopomoc k žákům a k ruce učiteli, ale nesmí vyučovat.“
Čtěte také
Možnost vyučovat ve dvou si ředitelka školy Radka Lokvencová chválí, podle ní jsou spokojení jak učitelé, tak žáci. „Funguje to, učitelé jsou velmi rádi a také dětem se to líbí, protože ta práce dává nějaká smysl a všichni pracují.“
Nabídku zaměstnat tandemové učitele dostala škola v polovině července. Od září nastoupily pedagožky dvě, jednou z nich je Michaela Pražáková. Ta je krátce po absolvování školy a jde tak pro ni o první zkušenost s výukou dětí. „Pro mě je to určitě lepší, než kdybych rovnou nastoupila jako učitel. Protože mám takovou jistotu pedagogického parťáka ve vyučovací hodině.“
Čtěte také
A podobně je na tom i druhá tandemová učitelka na této škole, Adéla Birke. Podle ní je důležitá společná příprava jednotlivých hodin. „Dohodneme se, že na tuhle hodinu si každá připravíme to a to, nebo bychom ji mohly vést určitým způsobem. Připravíme si konkrétní prezentaci a materiály. Tedy je to hodně o komunikaci.“
V Královéhradeckém kraji tandemovou výuku využívá asi čtyřicet škol, v celém Česku jsou jich stovky. Nejvíc podle Ministerstva školství v Plzeňském, Ústeckém a Jihomoravském kraji.
Související
-
TGM, TGM, v Náchodě to rozjedem! Základní škola T. G. Masaryka v Náchodě má svoji hymnu
Základní škola TGM v Náchodě o sobě dala pořádně vědět! Představila totiž svojí školní hymnu. Již během prvních dvou dní překročila hranici jednoho tisíce lajků.
-
Na základní škole TGM v Náchodě tvoří víc než desetinu žáků cizinci. Řada z nich ale neumí česky
Výuku některých žáků v základní škole TG Masaryka v Náchodě komplikuje jazyková bariéra. Víc než desetina studentů je z ciziny, nejčastěji z Mongolska, Ukrajiny a Vietnamu.
-
Dvě desítky dětí cizinců z Náchoda se během letních prázdnin zlepšují v češtině na speciálním kurzu
V jedné z náchodských základních škol se učí dvacítka dětí cizinců česky. Cílem speciálního kurzu je, aby se během školního roku děti lépe začlenily do kolektivu.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Pobaltí se chystá na válku, hloubí zákopy. Putinovo Rusko tam srovnávají se SSSR, hlásí zpravodaj
-
Referendum si Češi nepřejí, nad Unií ještě ‚nezlomili hůl‘. Zároveň ani nechtějí další evropskou integraci
-
Nízké preference, velké naštvání. U lidovců panuje nespokojenost s vedením a spřádají plány na sjezd
-
Chytil příležitost za pačesy a žije svůj sen, říká o Krejčího formě v NBA bývalý basketbalista Zídek