V barvách Dopravního podniku města Hradce Králové začíná jezdit deset nových autobusů
Cestujícím v MHD v Hradci Králové začíná sloužit deset nových autobusů. Do garáží společnosti dorazily už na konci roku, do provozu se ale dostávají po některých úpravách až teď. V autobusech je moderní vybavení včetně třeba USB nabíječek pro cestující, celkově se zvedla úroveň komfortu cestování v hromadné městské dopravě v krajském městě.
Čtěte také
Dveře autobusu se otevřely naprosto potichu. „Je tu nový systém otvírání. Oproti elektrobusům je ten systém pro dílnu daleko jednodušší na ovládání, protože se už nenastavují dveře mechanicky, ale počítačově, čistě softwarově.“
S ředitelem Dopravního podniku města Hradec Králové Zdeňkem Abrahamem si prohlížíme autobus s evidenčním číslem 115, který je připraven na svoji první cestu. Vozy mají modernější vybavení a jsou připraveny na nový odbavovací systém, na kterém hradecký dopravní podnik pracuje.
A počítají i s případným návratem koronavirové nebo jiné podobné pandemie. Použité jsou materiály, které je možné lépe a důkladněji desinfikovat. „Nové jsou přídržné tyče, které jsou z nerezové oceli. Dají se na ně použít veškeré chemické prostředky. Sedadla jsou koženková, která se daleko lépe udržují. A barva je červená, hradecká.“
Čtěte také
Když byla řeč o odbavovacím systému, ten měl fungovat už na konci roku, ale dodavatel se dostal do potíží, říká mluvčí dopravního podniku František Meduna. „Ve všech krabičkách, což jsou čtečky karet a palubní počítač, se nacházejí čipy, stejně jako v osobních autech. A ty momentálně schází na trhu.“
Zatím tedy v autobusech najdeme odbavovací systém dosavadní, včetně onoho úplně původního na papírové jízdenky. A platit to bude i dál, říká ředitel společnosti Zdeněk Abraham. „Tato relikvie stále dopravnímu podniku přináší nějakých 12 až 14 milionů korun na tržbách. Tedy až to vypadá archaicky, pořád to má své opodstatnění.“
Čtěte také
V autobusech jsou potom také interiérové kamery, které mají pomoci řešit případné rizikové situace. Záznamy z nich mohou sloužit jako důkaz proti případným vandalům či kapsářům. Samozřejmostí je dvouzónová klimatizace s možností nastavení odlišné teploty pro řidiče a cestující.
Touto obměnou investice dopravního podniku ale nekončí. „Musíme splňovat také nějaké průměrné stáří našich vozidel, nesmíme se dostat přes hranici 9 let. Proto ona obnova 10 vozů zhruba ročně je nutná,“ vysvětluje ředitel Zdeněk Abraham.
S tím, že dalším krokem bude v roce 2026 výměna trolejbusů. A v roce 2028 bude muset město Hradec Králové obměnit také elektrobusy.
Související
-
Hradecký dopravní podnik trápí nedostatek řidičů, uspořádal proto pro nové zájemce náborový den
Hradeckému dopravnímu podniku chybí řidiči autobusů a trolejbusů a vedení se tak rozhodlo pro případné zájemce uspořádat náborové odpoledne.
-
90 let křižuje Hradec Králové veřejná doprava. Gočár plánoval pro město tramvajovou linku
Autobus, trolejbus i stále populárnější elektro-bus. Tím vším se můžete po Hradci Králové svézt veřejnou dopravou. A v Hradci Králové už funguje neuvěřitelných 90 let.
-
Hradecký dopravní podnik ocenil „milionáře“. Tři řidiči společně najeli přes 4 miliony km bez nehod
Dopravní podnik města Hradec Králové ocenil trojici svých hradeckých řidičů. Ti za několik desítek let totiž společně najeli bez nehod přes čtyři miliony kilometrů.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
‚Musíme postupovat rychle.‘ USA v dodávkách zbraní naráží na problémy, dorazit můžou až na konci roku
-
ONLINE: Rusko umístilo Zelenského na seznam hledaných osob. Kyjev to označil za ‚důkaz zoufalství‘
-
Starostou Londýna bude nadále labourista Sadiq Khan. Mandát jako první obhájil potřetí v řadě
-
Kauza manipulace nemocničních zakázek: bývalý šéf Krajské zdravotní Malý už není ve vazbě