Spotřebitelský rádce Josef Černý a jeho rozhlasová poradna. Koupě, ale i prodej použitého zboží

Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy 02782570.jpeg

Nenecháme si výrobek předvést, ačkoliv to zákon umožňuje, přineseme ho domů a zjistíme že má vadu. Co dělat? Samostatnou kapitolou jsou boty, kdy je potřeba vybírat nejen velikost a barvu, ale i účel, pro který je budeme používat.

Spotřebitelský rádce Josef Černý hostem naší radioporadny. Máte problémy s nakoupeným zbožím? Nemůžete se s prodejcem domluvit? Neváhejte a zeptejte se.

Nevezmete si doklad o koupi, neřeknete si o něj, případně ho ztratíte nebo necháte vyblednout, čímž se podstatně zhorší vaše postavení při reklamaci. To platí především při nákupu na tržnici.

Při nákupu přes internet většina spotřebitelů okamžitě vyhodí obal což je chyba, můžeme ho potřebovat pro vrácení.

Někteří spotřebitelé si pletou e-shop s půjčovnou, to znamená, že si koupí kameru nebo navigaci, odjedou s tím dovolenou a pak věc chtějí ve čtrnáctidenní lhůtě vrátit. Je potřeba si uvědomit, k čemu vlastně ona lhůta slouží.

Koupě, ale i prodej použitého zboží

Většina lidí se domnívá, že pokud prodá použitou věc, ať už na inzerát nebo v bazaru, převzetím peněz to pro ně končí.

Zrovna tak se nechá přesvědčit prodejcem, že se jedná o použitou věc, která je tudíž automaticky bez záruky.

Při nákupu pro firmu se mnoho, zvláště drobných podnikatelů domnívá, že na kupovaný výrobek má automaticky dvouletou záruku.

Při čtení reklamních letáků se lidé soustředí pouze na velké nápisy a drobným písmenům už nevěnují pozornost. To je chyba.

Josef Černý

Celou radioporadnu s Josefem Černým si můžete poslechnout v našem audio-archivu:

Spustit audio
autoři: Jana Kudyvejsová , baj

Odebírat podcast

Související