Spotřebitelská poradna zkušeného Josefa Černého. Jaká jsou práva a povinnosti prodejců i kupujících?
Nevezmete si doklad o koupi, neřeknete si o něj, případně ho ztratíte nebo necháte vyblednout, čímž se podstatně zhorší vaše postavení při reklamaci. To platí především při nákupu na tržnici.
Čtěte také
Spotřebitelský rádce Josef Černý a jeho neocenitelné rady všem obchodníkům i zákazníkům v naší radioporadně. Máte problémy s nakoupeným zbožím? Nemůžete se s prodejcem domluvit? Neváhejte a zeptejte se.
Při nákupu přes internet většina spotřebitelů okamžitě vyhodí obal což je chyba, můžeme ho potřebovat pro vrácení.
Někteří spotřebitelé si pletou e-shop s půjčovnou, to znamená, že si koupí kameru nebo navigaci, odjedou s tím dovolenou a pak věc chtějí ve čtrnáctidenní lhůtě vrátit. Je potřeba si uvědomit, k čemu vlastně ona lhůta slouží.
Koupě, ale i prodej použitého zboží
Většina lidí se domnívá, že pokud prodá použitou věc, ať už na inzerát nebo v bazaru, převzetím peněz to pro ně končí.
Čtěte také
Zrovna tak se nechá přesvědčit prodejcem, že se jedná o použitou věc, která je tudíž automaticky bez záruky.
Při nákupu pro firmu se mnoho, zvláště drobných podnikatelů domnívá, že na kupovaný výrobek má automaticky dvouletou záruku.
Při čtení reklamních letáků se lidé soustředí pouze na velké nápisy a drobným písmenům už nevěnují pozornost. To je chyba.
Celou radioporadnu s Josefem Černým si můžete poslechnout v našem audio-archivu:
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor

Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.
