Skalní labyrint jako reklamní symbol by měl do Královéhradeckého kraje nově lákat zahraniční turisty

16. červen 2023 07:46

Skalní bludiště by mělo být novým lákadlem, které do Královéhradeckého kraje přivede zahraniční turisty. Jako výrazný symbol, který náš region odliší od ostatních, ho pro připravovanou reklamní kampaň vybrala Česká centrála cestovního ruchu. Více informací k propagační akci prostudovala redaktorka Adéla Kavříková.

Proč bylo pro Královéhradecký kraj vybrané právě skalní bludiště?
Všechno to vychází z hlavního sloganu kampaně, který je společný pro celou Českou republiku a zní: "Nečekané tradice".

Čtěte také

Záměrem České centrály cestovního ruchu je ukázat tradice Česka v novém světle a zároveň zobrazit turistické cíle bez obvyklých klišé. Pro Královéhradecký kraj byl vybraný motiv hor, které by měly být představené pokud možno netradičně.

Volba proto padla na skalní město v Adršpachu, vysvětluje výběr ředitel agentury CzechTourism Jan Herget: „Nakonec vyhrálo skalní město, díky své unikátnosti. Každý, kdo tam byl, tak ví, jaký je to labyrint, úzké uličky mezi skalními věžemi. Takže samotné místo jednoznačně odpovědělo na náš slogan, který k tomu vizuálu máme."

K tomu ještě doplním, že skalní věže budou v kampani tvořit hlavní obrazový prvek, který bude dále doplňovaný slogany v duchu "nečekaný labyrint v podobě vysokých skalních masivů" například.

Někoho možná napadne, proč zvát zahraniční turisty zrovna na místo, které se každoročně potýká s obtížně zvladatelným náporem návštěvníků. Vždyť k Adršpachu už bohužel patří i regulovaný vstup a není nic výjimečného, když jsou vstupenky do skalního města na víkendové dny vyprodané.

Čtěte také

Vizuály v kampani - v případě Královéhradeckého kraje obraz skal a skalního bludiště - mají za úkol upoutat pozornost. Proto je na nich vždy jednotně uvedeno #VisitCzechia, tedy "Navštivte Česko". To slouží jako odkaz na webové stránky České centrály cestovního ruchu určené pro zahraniční turisty.

A tam se už pak propaguje mnohem víc míst, která v kraji stojí za návštěvu, vysvětluje Jan Herget. „Protože většina těch lidí potom skončí na našich webových stránkách a dozví se o všech krásách, které v kraji jsou. Tedy nejen o Adršpachu, ale také třeba o Broumově, o Sněžce, o všech dalších nádherných místech, které v kraji máte."

Kdy nová kampaň začne?

Čtěte také

Kampaň je naplánována je na letošní září a říjen a k vidění bude například v Německu, Polsku, na Slovensku, ve Velké Británii nebo Nizozemsku. Kromě evropských zemí cílí také na turisty z Izraele nebo Spojených států. Celkově je tvořena ze 40 vizuálů, pro každý kraj je jich několik.

Ředitel CzechTourismu Jan Herget její hlavní prvky popisuje takto: „Naše kampaň je plně digitální, takže hovoříme o bannerech, o fotografiích a videích, které použijeme na internetu a na sociálních sítích. Myslím si, že zejména v kontrastu a v kontextu celé kampaně, tedy 14 různých krajů a nečekaných tradic, o to více vynikne krásná příroda zdejšího regionu."

Celkový rozpočet této nové digitální kampaně je více než 35 milionů korun.

Spustit audio

Související