Silniční kontroly kamionů, policisté zjišťují, zda řidiči nemají své nákladní automobily přetížené
Míříme do Dvora Králové nad Labem na Trutnovsku, kde policisté kontrolují kamiony. Hlídku zajímá především to, jestli řidič neveze víc nákladu, než by měl. S přetíženými nákladními automobily se totiž policisté v poslední době setkávají poměrně často.
Reportér Václav Plecháček zjišťoval přímo na místě podrobnosti. Kde právě jsi?
Čtěte také
Jsem v areálu Údržby silnic Královéhradeckého kraje. Tohle je místo, kde policisté v případě kontroly ve Dvoře Králové nad Labem vážení kamionů provádí. Na asfaltu jsou vyloženy vyrovnávací pásy, uprostřed hliníkové desky, které právě slouží jako samotná váha.
Kromě auta policejní hlídky je tady i mobilní kancelář Centra služeb pro silniční dopravu, které spadá pod Ministerstvo dopravy. Právě pracovníci mobilní kanceláře měření kamionů provádějí. Policisté sem k váze mohou nákladní auta navést ze vzdálenosti osmi kilometrů.
Policisté začali s kontrolami před víc než hodinou. Kolik od té doby už zvážili kamionů?Čtěte také
Před chvílí odjelo první auto. Při zběžném pohledu do zavazadlového prostoru ale policisté zjistili, že vážení v tomto případě není zapotřebí. Provedli ale kontrolu technického stavu vozidla a zjistili několik závad. Nesvítily například některé žárovky, třeba u zadního brzdového světla. Z vodidla také uniká olej a řidič tak dostal blokovou pokutu 500 korun.
Teď je tu už připraveno druhé auto naložené zeminou. To na váhu zamíří určitě. Zatím policisté provádí technickou kontrolu a zjistili údaje k automobilu. Kromě jiného už ví, že vozidlo i s nákladem může vážit maximálně 18 tun. Jestli to nebude víc, ukáže se za malou chvíli.
Jak často se stává, že řidič veze víc, než by měl? A jaké pokuty za to hrozí?
Čtěte také
Pokud vezmeme statisticky celou republiku, tak se policejní hlídky setkávají s přetížením kamionů často. Statisticky jde až o každé druhé auto. Tady v Královéhradeckém kraji podle policistů tak často k porušení předpisů nedochází. Policisté evidují přetížení vozů zejména při převozu stavebního materiálu, především dřeva, suti a hlíny.
Za každou tunu naloženou navíc je možné ve správním řízení uložit provozovateli pokutu 9 tisíc korun, řidič může na místě dostat maximální pokutu 15 tisíc korun. Pokud ovšem vážení kamionu odmítne, tak na místě zaplatí až 100 tisíc korun pokuty.
Související
-
Mobilní velkokapacitní rentgen nebo přenosná váha. Celníci a...
V Hradci Králové se celníci a policisté ve středu zaměřili na kontrolu kamionů. Velké stanoviště měli u Všesportovního stadionu v Malšovicích. Na místě nechyběla př...
-
Celoevropská akce na kontrolu kamionů. I na královéhradecku....
Desítky kamionů zkontrolovali v uplynulém týdnu dopravní policisté v Hradci Králové. Zapojili se tak do celoevropské akce, která je zaměřená právě na nákladní auta....
-
Kamion neplatící mýto odhalíme téměř při každé službě, říkají celníci hlídkující na dálnici D11
Nový mýtný systém funguje v České republice dva měsíce. Od začátku prosince se změnily také kontroly výběru mýta, celníci při nich používají modernější technologie.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
‚Kus po kousku nás ničí.‘ Ukrajinští vojáci v Kursku čelí těžké ruské protiofenzivě, smysl v operaci nevidí
-
Detaily ze sokolského auditu: při krádeži převáděla asistentka desítky milionů přes několik účtů
-
V Damašku je po pádu Asada klid. Významné mohou být boje o ropná pole na severovýchodě země
-
Netransparentní obchody i nevýhodné smlouvy. Audit v dopravním podniku odhalil ‚podfuky‘