Řidiči musí na viaduktu nad železniční tratí u hlavního nádraží v Hradci Králové zipovat do zúžení
Na velmi frekventovaném silničním nadjezdu nad železniční tratí u nádraží v Hradci Králové se jezdí už pouze v dvou pruzích. Zásadní problémy to však zatím nepřineslo. Důvodem omezení provozu je velmi špatný stav mostu a a nutnost snížit jeho zatížení. Situaci v místě zmapovala reportérka Lucie Peterková.
Přes most, který je součástí hlavní silnice číslo 35 do Hradce Králové, jezdí denně tisíce aut od Jičína, Náchoda a Trutnova. Podle monitoringu silničářů je to téměř třicet tisíc aut.
Přestože se jedná o poměrně zásadní omezení, ani po několika dnech to dopravu v místě nijak zásadně neovlivnilo, jak potvrzuje mluvčí hradecké policie Iva Kormošová.
„Toto zúžení je od pátku 15. listopadu a od té doby jsme žádné komplikace nezaznamenali. Vlastně ani o víkendu, kdy lidé přijížděli do města za různými akcemi. Ani pondělní dopravní špička neudělala žádné komplikace. Ve čtvrtek je ještě v plánu nové osazení betonových svodidel. Takže po tu dobu bude provoz řízen kyvadlově."
Proč je provoz na mostě omezen?
Diagnostika mostu a zátěžová zkouška letos ukázaly, že stav viaduktu se proti minulosti zhoršil, dostal se do kategorie VI, což je velmi špatný stav. Poslední sedmá kategorie označuje mosty v havarijním stavu.
Podle odborníků se stav zhoršil za poslední tři roky o zhruba 15 procent a podstatné také je, že se most podle silničářů už nedá opravit. Bude proto potřeba postavit nový.
S čím tedy musí v budoucnu řidiči počítat?
Čtěte také
Ve směru od kruhové křižovatky u ČKD jsou momentálně dva pruhy svedeny do jednoho. Silničáři už také pracují na takzvaném projektovém úkolu, po jehož schválení bude zpracována dokumentace pro územní řízení a po vydání stavebního povolení bude nutné vysoutěžit zhotovitele stavby.
Podle Miloše Macháčka z hradeckého Ředitelství silnic a dálnic je stavba ve výhledu několika let.
„Myslím si, že na tyto administrativní kroky jsou dva roky minimální lhůta. Takže do čtyř let v optimálním případě můžeme čekat definitivní zklidnění."
Vedle viaduktu směrem k nádraží bude postaven nový dvoupruhový most, na ten by měla být převedena všechna doprava. Starý most by pak měl být zdemolován a na jeho místě postaven druhý dvoupruhový most.
Po dokončení bude pro oba směry k dispozici po dvou jízdních pruzích, chodník a cyklostezka.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Otázky a odpovědi: Je ‚nevratné‘ řešení Babišova střetu nutné a co bude s jeho dalším byznysem?
-
Z civilu do uniformy bez obav. Jordánská plukovnice popisuje, jak funguje výcvikové centrum pro ženy
-
ONLINE: Pokrok k dohodě závisí na ochotě Ruska ukázat zájem o mír, shodli se zástupci USA a Ukrajiny
-
Nastupuje další morová rána pro restaurace?
