Řidiči musí na viaduktu nad železniční tratí u hlavního nádraží v Hradci Králové zipovat do zúžení

19. listopad 2019 10:18

Na velmi frekventovaném silničním nadjezdu nad železniční tratí u nádraží v Hradci Králové se jezdí už pouze v dvou pruzích. Zásadní problémy to však zatím nepřineslo. Důvodem omezení provozu je velmi špatný stav mostu a a nutnost snížit jeho zatížení. Situaci v místě zmapovala reportérka Lucie Peterková. 

Přes most, který je součástí hlavní silnice číslo 35 do Hradce Králové, jezdí denně tisíce aut od Jičína, Náchoda a Trutnova. Podle monitoringu silničářů je to téměř třicet tisíc aut.

Přestože se jedná o poměrně zásadní omezení, ani po několika dnech to dopravu v místě nijak zásadně neovlivnilo, jak potvrzuje mluvčí hradecké policie Iva Kormošová.
„Toto zúžení je od pátku 15. listopadu a od té doby jsme žádné komplikace nezaznamenali. Vlastně ani o víkendu, kdy lidé přijížděli do města za různými akcemi. Ani pondělní dopravní špička neudělala žádné komplikace. Ve čtvrtek je ještě v plánu nové osazení betonových svodidel. Takže po tu dobu bude provoz řízen kyvadlově."

Proč je provoz na mostě omezen?

Diagnostika mostu a zátěžová zkouška letos ukázaly, že stav viaduktu se proti minulosti zhoršil, dostal se do kategorie VI, což je velmi špatný stav. Poslední sedmá kategorie označuje mosty v havarijním stavu.

Zúžení vozovky (ilustrační foto)

Podle odborníků se stav zhoršil za poslední tři roky o zhruba 15 procent a podstatné také je, že se most podle silničářů už nedá opravit. Bude proto potřeba postavit nový.

S čím tedy musí v budoucnu řidiči počítat?

Čtěte také

Ve směru od kruhové křižovatky u ČKD jsou momentálně dva pruhy svedeny do jednoho. Silničáři už také pracují na takzvaném projektovém úkolu, po jehož schválení bude zpracována dokumentace pro územní řízení a po vydání stavebního povolení bude nutné vysoutěžit zhotovitele stavby.

Podle Miloše Macháčka z hradeckého Ředitelství silnic a dálnic je stavba ve výhledu několika let.
„Myslím si, že na tyto administrativní kroky jsou dva roky minimální lhůta. Takže do čtyř let v optimálním případě můžeme čekat definitivní zklidnění."

Vedle viaduktu směrem k nádraží bude postaven nový dvoupruhový most, na ten by měla být převedena všechna doprava. Starý most by pak měl být zdemolován a na jeho místě postaven druhý dvoupruhový most.

Po dokončení bude pro oba směry k dispozici po dvou jízdních pruzích, chodník a cyklostezka.

autoři: Lucie Peterková , baj
Spustit audio

Související