Největší obnova vlaků v historii Královéhradeckého kraje. Na zdejší tratě vyjede 40 nových vlaků
V Královéhradeckém kraji začala největší obnova vlaků v historii regionu. České dráhy a zástupci hejtmanství představili první ze 40 nových jednotek, které během dvou let nasadí na regionální linky v kraji.
40 nových vlaků v Královéhradeckém kraji představuje investici za 4 miliardy korun. První elektrickou jednotku RegioPanter představili zástupci kraje a Českých drah při ukázkové jízdě.Čtěte také
„Dnes stojíme v prvním RegioPanteru, to je jeden ze sedmi elektrických vlaků, které dostaneme v tomto roce do užívání. A které budou jezdit především na trase Chlumec nad Cidlinou - Hradec Králové - Týniště nad Orlicí,“ popisuje hejtman Královéhradeckého kraje Martin Červíček z ODS.
Cestující se novým elektrickým vlakem mohou na tratích z Hradce Králové do Chlumce nad Cidlinou a Týniště nad Orlicí projet už nyní. Dalších 6 jednotek nasadí České dráhy do provozu v polovině září. Vlaky jsou klimatizované, mají palubní wifi síť a také zásuvky na dobíjení elektroniky.
Hlavním přínosem byl ale měla být vyšší bezpečnost, vysvětluje náměstek generálního ředitele Českých drah Jiří Ješeta. „Předchozí Pantery byly postaveny zhruba před 10 lety. Mezitím technologie a bezpečnostní prvky postoupily. Tedy například tento RegioPanter má evropský zabezpečovací systém ETCS, který dokáže zastavit vlak a předvídat události na trati, upravovat rychlosti a další věci. Má bezpečnostní zóny a je samozřejmě uvnitř modernější a vybavenější, co se týče prostoru pro vozíčkáře, toaleta je prostornější a je zde i navigační systém pro nevidomé.“
Čtěte také
Královéhradecký kraj v dalších dvou letech nahradí celkem 40 vlaků, což odpovídá 70 procentům vozového parku.
Obnova vyplývá ze smlouvy, kterou kraj uzavřel s Českými drahami v září 2021, říká hejtman Martin Červíček. „My jsme se k tomu rozhodli v souvislosti s uzavíráním dlouhodobých smluv o provozování veřejné železniční dopravy. Kromě dostatku jízdních spojů a objemu kilometrů, které ročně najezdíme, jsme měli představu, že zefektivníme a zlepšíme služby našim cestujícím.“
Vlaky Českých drah podle smlouvy za 10 let najedou v regionu skoro 60 milionů kilometrů, za které Královéhradecký kraj zaplatí více než 9 miliard korun.
Související
-
Osobní železniční dopravu v Královéhradeckém kraji zajistí v příštích deseti letech České dráhy
Osobní železniční doprava v Královéhradeckém kraji se v dalších letech změní. Vyplývá to z uzavřené smlouvy hejtmanství a národního dopravce. Co to přinese cestujícím?
-
Pět let bude trvat velká modernizace hlavního nádraží v Hradci Králové, která má začít ještě letos
Vedení Hradce Králové řeší se Správou železnic a Ředitelstvím silnic a dálnic, jak by mělo nově vypadat okolí hlavního vlakového nádraží. To se začne opravovat ještě letos.
-
Tohle Hradec Králové nepamatuje. Hlavní vlakové nádraží čeká největší přestavba od doby svého vzniku
Sotva skončí v příštím roce omezení na železniční trati mezi Hradcem Králové a Pardubicemi, budou se cestující muset smířit s dalšími komplikacemi.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Dbalý u soudu tvrdil, že vlastní podíl na domě. Ten přitom dávno propadl státu
-
Údery západních raket na Rusko? Bidenovo rozhodnutí situaci Ukrajiny dramaticky nezmění
-
Umožněme lidem ze záplavových oblastí získat jiný pozemek, povodně budou stále horší, varuje expert
-
Moskva verbuje do války húsíjské povstalce. Láká je na ruské občanství a dobře placenou práci