Tohle Hradec Králové nepamatuje. Hlavní vlakové nádraží čeká největší přestavba od doby svého vzniku
Sotva skončí v příštím roce omezení na železniční trati mezi Hradcem Králové a Pardubicemi, budou se cestující muset smířit s dalšími komplikacemi. Ty tentokrát souvisí s rozsáhlými plány Správy železnic na opravu hlavního nádraží v Hradci Králové.
Hradeckým nádražím projdou denně tisíce lidí, které čeká omezení docela zásadní a poměrně na dlouho.
Čtěte také
„Pro nás to bude samozřejmě znamenat spoustu výluk a omezení i dalších opatření. Vedení náhradních doprav a podobně. Na podzim to má začít a doba trvání, to je spíše otázka pro Správu železnic, ale bude to minimálně dva roky,“ popisuje situaci Roman Moravčík, ředitel krajského centra Českých drah s tím, že tohle jsou informace, které mají České dráhy zatím k dispozici.
Správa železnic plány na opravu nádraží potvrdila s tím, že zahájení stavby předpokládá kolem roku 2024, nevyloučila tedy, že se podzim nemusí stihnout.
Práce bude ale dost, říká mluvčí Správy železnic Jan Nevola. „Rekonstrukce železniční stanice Hradec Králové hlavní nádraží v první etapě zahrnuje přestavbu kolejiště, přípravu na zdvojkolejnění některých zaústěných tratí a také výstavbu nového ostrovního nástupiště a rekonstrukci těch stávajících.“
„Modernizací projde také podchod v ulici Honkova nebo železniční most přes Gočárovu třídu," doplňuje Jan Nevola.
Čtěte také
S tím, že je s nádražím potřeba něco udělat, souhlasí i Roman Moravčík z Českých drah. „Dojde k přestavbě zejména té části směr Pardubice a Praha. Včetně přístavby čtvrtého nástupiště. Takže to bude veliká akce, možná největší, jakou kdy Hradec Králové zažil od vzniku tohoto nádraží. Ale je to nutné právě pro ony dvojkolejky směr Praha a Pardubice. Tady musí ve stanici dojít k zásadním změnám.“
Součástí prací mohou být i dílčí úpravy hlavní budovy, ale tam záměr ještě čeká na schválení ze strany Ministerstva dopravy, pak by navíc také musely ještě přijít konzultace s památkáři, protože budova i nástupiště jsou součástí památkové ochrany.
Ministerstvo dopravy ještě musí celý projekt schválit, zatím tedy není možné ani odhadovat, kolik bude oprava hradeckého nádraží stát. Podle Správy železnic to ale budou miliardy korun.
Související
-
Železniční nádraží v Martinicích je kulturní památkou a vrátí vás do časů z filmu Přednosta stanice
Zastavíme se v Krkonoších, ve stanici Martinice, kde si připadáte jako ve filmu Přednosta stanice, protože jde o dochovanou ukázku toho, jak to na železnici kdysi vypadalo.
-
Modernizace železniční tratě vyvolala v Třebechovicích pod Orebem velké emoce
Třebechovice pod Orebem chtějí, aby plánované zdvoukolejnění železniční tratě mezi Hradcem Králové a Týništěm nad Orlicí mělo co nejmenší dopad na komfort obyvatel města.
-
Historická nádražní budova v Převýšově se nakonec kvůli modernizaci železniční trati bourat nebude
Nádražní budova v Převýšově na Královéhradecku unikla demolici. Původně měl jít historický objekt k zemi kvůli modernizaci železniční trati z Prahy do Hradce Králové.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Trump chce za každou cenu zastavit válku i na úkor Ukrajiny. Hlavním zájmem USA je Čína, říká diplomat
-
Rusku nestačí Bělorusko nebo Pobaltí. K fyzickému vstupu do Evropy potřebuje Ukrajinu, říká Víchová
-
V pohraničí chátrají statisíce hrobů po odsunutých Němcích. Stát chystá dotaci na jejich záchranu
-
Liberec porazil v předehrávce 47. kola extraligy 3:1 Třinec. Severočeši se vzdálili barážové příčce