Mezi Hradcem a Pardubicemi opět jezdí vlaky, zatím po jedné koleji. Pokračuje stavba zdvojkolejnění
Se začátkem víkendu skončila čtyřměsíční vlaková výluka mezi Hradcem Králové a Pardubicemi. Cestující, kteří právě teď míří z jednoho krajského města do druhého, tak už nemusí jezdit náhradní autobusovou dopravou. Omezení způsobila stavba druhé koleje mezi stanicemi Pardubice-Rosice nad Labem a Stéblová. Další informace zjišťoval redaktor Jakub Vik.
Jezdí tedy vlaky v úseku už po obou kolejích?
Čtěte také
Zatím nejezdí, druhá kolej totiž není ještě úplně hotová. Stavbaře nyní čeká na většině úseku pokládka právě kolejí a stavba protihlukových stěn. Hotovo by mělo být do 15. listopadu. Vlaky se tedy dosud mohly vrátit jen na jednu kolej.
Součástí stavby je i oprava nádraží v Rosicích, kde už je zprovozněno nové nástupiště. Ještě se k němu dostavuje podchod.
V budoucnu se dvojkolejní trať protáhne až na pardubické hlavní nádraží. Ovšem až stavbaři dokončí nový železniční most právě v Rosicích přes řeku Labe, na místě, kde stával starý most. V této chvíli se tam jezdí pouze po provizorním přemostění. A nový most by se měl začít montovat na podzim.
Čtěte také
K čemu by měla modernizace tratě vést?
Zdvojkolejnění daného úseku by podle mluvčího Správy železnic Dušana Gavendy mělo zrychlit dopravu mezi oběma krajskými městy a pomoci její plynulosti. „Stavba přispěje ke zvýšení traťové rychlosti. Po doplnění zabezpečovacího zařízení systému ETCS, ke kterému dojde v roce 2024, budou vlaky v úseku dosahovat rychlosti až 160 kilometrů za hodinu."
Takovou rychlostí by se pak mělo jezdit po celé trati. Tedy po dokončení posledního úseku z Opatovic nad Labem do Hradce Králové.
Čtěte také
Kdy bude úplně dokončená druhá trať mezi oběma krajskými městy?
Stavba onoho posledního úseku mezi Opatovicemi nad Labem a Hradcem Králové by měla začít v roce 2024. Součástí bude i velmi rozsáhlá oprava a přestavba železničního uzlu na hradeckém hlavním nádraží. Ve stanice Opatovice nad Labem-Pohřebačka pak budou úplně odstraněna stávající nástupiště a náhradou za ně vznikne úplně nová zastávka Březhrad.
Úplně hotovo by pak mělo být v roce 2030.
Související
-
14. listopadu 1960 v 17:43 se ozvala velká rána. U Stéblové došlo k nejhorší železniční nehodě u nás
Vteřiny před katastrofou. 14. listopadu roku 1960 se u Stéblové na trati mezi Hradcem Králové a Pardubicemi srazily vlaky a dodnes je to nejhorší železniční nehoda u nás.
-
Strojvedoucí Bob Špecinger nemůže bez vlaků žít a tak si doma na zahradě postavil svoji železnici
Bob Špecinger miluje vlaky. Strojvedoucí z Chlumce nad Cidlinou si u svého domu vybudoval zahradní železnici. Jeho nejoblíbenější tratí je švýcarská Malá Albula.
-
Jaroměř se mění v moderní dopravní uzel. Nový je autobusový terminál a opravuje se vlakové nádraží
Cestujícím slouží nový autobusový terminál v Jaroměři. Stavba z kovu, betonu, dřeva a skla vyrostla v těsném sousedství železniční stanice, hned vedle navíc stojí cyklověž.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Policie zkoumá zakázky pojišťovny ministerstva vnitra pro firmy šéfa lyžařů Trávníčka
-
Musk dál škrtí USA. Vyhazovy doprovází potlesk i obavy, aby nezadusil demokracii
-
Únor přinesl povinnosti, listopad horoskopy a Ježíše. Co o českých dějinách prozrazuje 883 tisíc knih
-
Polské jaderné zbraně? Zcela nereálné, na Macronův ,deštník’ by ale Kreml reagoval, míní odborník