Pět let bude trvat velká modernizace hlavního nádraží v Hradci Králové, která má začít ještě letos
Vedení Hradce Králové řeší se Správou železnic a Ředitelstvím silnic a dálnic, jak by mělo nově vypadat okolí hlavního vlakového nádraží. To se začne opravovat ještě letos a práce budou v postupně navazujících etapách trvat nejméně pět let.
„Město přišlo s návrhem zastřešení perónů, s tím, že máme podnět od pana architekta k zastřešení formou takové halové konstrukce. Nicméně ze strany Správy železnic jsme neobdrželi příliš vstřícné stanovisko s tím, že svoje plány mají už tak rozvinuté, takže do nich není možné zasahovat,“ popisuje požadavky na novou podobu hlavního nádraží v Hradci Králové primátorka Pavlína Springerová z Hradeckého demokratického klubu.
Čtěte také
Návrhy, které radnice Správě železnic předala, se týkaly i okolí hlavního nádraží. Podle primátorky jsou v souladu s nově připravovaným územním plánem. „Město do těchto příprav aktivně vstupuje, aby v rámci rekonstrukce byly zohledněny potřeby města, což je mimo jiné například propojení areálu ZVU s tím přednádražním prostorem Riegerova náměstí formou prodloužení jižního pěšího podchodu.“
„Potom jsme také otevřeli téma druhého propojení východní a západní přednádražní části železniční stanice a to formou lávky mezi lokalitou terminálu hromadné dopravy a severní části ZVU,“ upřesňuje Pavlína Springerová.
Čtěte také
Podle nezávislého náměstka primátorky Adama Záruby zodpovědného za územní plánování se rozsáhlé opravy budou týkat také některých úseků cest vedoucích nad nebo pod železnicí. „V rámci této rekonstrukce nádraží bude kompletně přestavěn podjezd v Kuklenách, což bude znamenat velké dopravní omezení na poměrně dlouhou dobu. A zároveň tady máme záměr na přestavbu silničního přejezdu v Koutníkově ulici a my abychom nezpůsobili nějaký dopravní kolaps, tak se snažíme tohle zkoordinovat.“
Město podle Adama Záruby také aktuálně jedná o výtvarně-architektonické podobě podjezdu v Kuklenách nebo o nové lávce nedaleko železničního mostu přes Labe, která by měla nahradit tu stávající. „Lávka, která tam je, je spíše tolerovaná. Správa železnic tvrdí, že to přecházení lidí není legální. My chceme, aby tady byl plnohodnotný přechod.“
Čtěte také
Veškeré náklady na opravy odhaduje Správa železnic na 12 miliard korun, říká mluvčí Dušan Gavenda. „Předpokládáme, že letos v posledním čtvrtletí už bude vybraný zhotovitel stavby a investice se tedy ještě do konce roku posune do fáze realizace. To znamená i první práce ve stanici.“
Cestující se v Hradci Králové dočkají například třech opravených nástupišť, ke kterým přibude i jedno nové, eskalátorů v nádražní hale, nebo nového záchytného parkoviště v sousedství dopravního terminálu. Hotovo by mělo být v roce 2029.
Související
-
Na dalších menších nádražích v Královéhradeckém kraji najdou cestující zavřené osobní pokladny
Příští víkend začnou na železnici platit nové jízdní řády. Jedna změna ale už nastala - na několika dalších stanicích v Královéhradeckém kraji se zavřely pokladny.
-
Nenašli jste na vlakovém nádraží v Hronově toalety? Ani...
Na vlakovém nádraží v šestitisícovém Hronově v Královehradeckém kraji chybí veřejné záchodky. Ty splachovací ve vytápěné budově nahradil před lety mobilní suchý zác...
-
Vlakem až do divadla! Tuto evropskou raritu můžete zažít na...
Vlakem až do divadla můžete zajet v Meziměstí na Broumovsku. Jeviště tam mají jen pár metrů od kolejí přímo v budově nádraží. Herci i diváci si tak museli zvyknout ...
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Česko se debat aktivně účastní. Pozvaní jsme nebyli, ale díky partnerům jsme byli slyšet, tvrdí Marian
-
Milionové odměny pro vedení jsou v mezích, říká Králíčková. Výsměch, reaguje akademik Farkaš
-
Z dětského domova už zpět do rodiny nechci, říká 17letá Anna, která se podívala s divadlem i do USA
-
ONLINE: Konec konfliktu vyžaduje ústupky všech stran, řekl Rubio. Termín dalších jednání zatím není