Pět let bude trvat velká modernizace hlavního nádraží v Hradci Králové, která má začít ještě letos
Vedení Hradce Králové řeší se Správou železnic a Ředitelstvím silnic a dálnic, jak by mělo nově vypadat okolí hlavního vlakového nádraží. To se začne opravovat ještě letos a práce budou v postupně navazujících etapách trvat nejméně pět let.
„Město přišlo s návrhem zastřešení perónů, s tím, že máme podnět od pana architekta k zastřešení formou takové halové konstrukce. Nicméně ze strany Správy železnic jsme neobdrželi příliš vstřícné stanovisko s tím, že svoje plány mají už tak rozvinuté, takže do nich není možné zasahovat,“ popisuje požadavky na novou podobu hlavního nádraží v Hradci Králové primátorka Pavlína Springerová z Hradeckého demokratického klubu.
Čtěte také
Návrhy, které radnice Správě železnic předala, se týkaly i okolí hlavního nádraží. Podle primátorky jsou v souladu s nově připravovaným územním plánem. „Město do těchto příprav aktivně vstupuje, aby v rámci rekonstrukce byly zohledněny potřeby města, což je mimo jiné například propojení areálu ZVU s tím přednádražním prostorem Riegerova náměstí formou prodloužení jižního pěšího podchodu.“
„Potom jsme také otevřeli téma druhého propojení východní a západní přednádražní části železniční stanice a to formou lávky mezi lokalitou terminálu hromadné dopravy a severní části ZVU,“ upřesňuje Pavlína Springerová.
Čtěte také
Podle nezávislého náměstka primátorky Adama Záruby zodpovědného za územní plánování se rozsáhlé opravy budou týkat také některých úseků cest vedoucích nad nebo pod železnicí. „V rámci této rekonstrukce nádraží bude kompletně přestavěn podjezd v Kuklenách, což bude znamenat velké dopravní omezení na poměrně dlouhou dobu. A zároveň tady máme záměr na přestavbu silničního přejezdu v Koutníkově ulici a my abychom nezpůsobili nějaký dopravní kolaps, tak se snažíme tohle zkoordinovat.“
Město podle Adama Záruby také aktuálně jedná o výtvarně-architektonické podobě podjezdu v Kuklenách nebo o nové lávce nedaleko železničního mostu přes Labe, která by měla nahradit tu stávající. „Lávka, která tam je, je spíše tolerovaná. Správa železnic tvrdí, že to přecházení lidí není legální. My chceme, aby tady byl plnohodnotný přechod.“
Čtěte také
Veškeré náklady na opravy odhaduje Správa železnic na 12 miliard korun, říká mluvčí Dušan Gavenda. „Předpokládáme, že letos v posledním čtvrtletí už bude vybraný zhotovitel stavby a investice se tedy ještě do konce roku posune do fáze realizace. To znamená i první práce ve stanici.“
Cestující se v Hradci Králové dočkají například třech opravených nástupišť, ke kterým přibude i jedno nové, eskalátorů v nádražní hale, nebo nového záchytného parkoviště v sousedství dopravního terminálu. Hotovo by mělo být v roce 2029.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Nevídaný trest za možný daňový únik. Státní zástupce chce, aby AVE CZ zaplatila více než miliardu korun
-
Skončil poslední spor o privatizaci OKD bytů. Nájemník se stížností ve Štrasburku neuspěl
-
Moskva zesiluje útoky na ukrajinskou energetiku. Nejlepší obrana? Údery proti ruským rafineriím
-
BBC má reputační skandál, účelově manipulovala. Míra kritiky je ale nepřiměřená, myslí si expert


