Na silničním okruhu v Hradci Králové připravují dělníci přestavbu frekventované křižovatky Mileta
Přípravné práce kompletní přestavby frekventované křižovatky Mileta v Hradci Králové potrvají do konce března. Samotná rekonstrukce by pak měla oficiálně začít 2. dubna. Nejen řidiči proto budou muset počítat s omezeními a komplikacemi. Informace o tom, na co se mají lidé v souvislosti se stavbou připravit, zjišťovala reportérka Adéla Kavříková.
Čtěte také
Jak to na místě aktuálně vypadá?
Mohu potvrdit, že doprava se tedy zatím nijak zásadně nekomplikuje, alespoň ne přímo v důsledku těch probíhajících přípravných prací. Kolony se zde dosud netvoří, tedy ne v nějaké neobvyklé míře. Do konce března tady chtějí stavbaři stihnout vybudovat přejezdy přes dělící pás okruhu tak, aby tudy auta jezdila obousměrně po vnějším dvoupruhu.
A začít by měla také demontáž trolejového vedení. Samotná rekonstrukce křižovatky Mileta začne 2. dubna a bude rozdělena na tři etapy. A když vše dobře půjde, potrvají opravy do konce roku 2026.
Čtěte také
Na co se tedy mají v době rekonstrukce připravit řidiči aut?
V první etapě budou moct křižovatkou projíždět pouze vnějším dvoupruhem. Musí počítat také s tím, že bude uzavřená bude část Hradecké ulice vedoucí z Milety do centra města. Uzavřený bude i panelový příjezd sem ke křižovatce od Benešovy třídy včetně úseku kolem výjezdového střediska záchranky.
Tato první etapa potrvá zhruba rok a zahrnovat bude i přeložky inženýrských sítí, vrtání pilot pro podchody a přípravu nového trolejového vedení. Co se týká tranzitní dopravy vedoucí po městském okruhu, tak ta by se měla křižovatce Mileta co nejvíce vyhnout po trasách mimo město. Řidiče nákladních aut o tom bude na příjezdových cestách do města informovat dopravní značení.
Čtěte také
Je připravené nějaké náhradní řešení i pro vozy MHD a pro chodce?
Část zastávek, které jsou v blízkosti křižovatky, bude sice na jiných místech, žádná linka ale zrušená nebude. Zastávky Heyrovského, které jsou na silničním okruhu, se kvůli stavbě posunou k čerpací stanici OMV. Pro linky, které jezdí od Třebše na terminál hromadné dopravy, bude zastávka Heyrovského zrušena a linky budou odkloněné přes okružní křižovatku Na Kotli a Brněnskou ulici.
Jedinou nedotčenou linkou zůstane linka číslo 51. Křižovatkou totiž projíždí jednosměrně od fakultní nemocnice směrem do Třebše a nevynechá tak žádnou zastávku. A ještě doplním, že kvůli tomu, že odtud dočasně zmizí trolejové vedení, nahradí v době stavby trolejbusy na lince číslo 1 autobusy.
Čtěte také
Mají s nějakými komplikacemi počítat i chodci a cyklisté?
Cyklistům, kteří jsou zvyklí využívat stezku podél silničního okruhu v úseku od mostu u soutoku po okružní křižovatku Na Kotli, doporučuje radnice využívat trasu podél Orlice. Pro pěší tady bude zřízený nový přechod přes silniční okruh u čerpací stanice, druhé místo pro přecházení bude stávající přechod u zastávek MHD v blízkosti mostu u soutoku.
Obchozí trasy pro pěší povedou podél areálu fakultní nemocnice a severní částí Moravského Předměstí, kampusem univerzity a areálem speciálních škol. No a na závěrem ještě doplním, že podrobnější informace najdou zájemci v nově vzniklé sekci na webových stránkách hradeckého magistrátu.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
ONLINE: Češi si připomínají 17. listopadu. Babiše na Národní třídě vítal pískot, prezidenta Pavla potlesk
-
Pokud Babiš střet zájmů nevyřeší uspokojivě, měl by vítěz voleb navrhnout někoho jiného, řekl prezident
-
Zákaz výkonu advokacie na 18 měsíců. Další advokát si vyslechl verdikt kárné komise kvůli úschovám
-
ONLINE: Macron a Zelenskyj spolu podepsali dohodu. Francie prodá Ukrajině až 100 letounů Rafale



