Do Krkonoš a Orlických hor už dorazila zima. Které úseky silnic nebudou chemicky ošetřovány?
Do hor ve východních Čechách už přišla zima, sníh se ve vyšších polohách drží. Silničáři proto vyráží do terénu. Pokud se letos do hor chystáte, měli byste počítat s tím, že některé silnice nebudou chemicky ošetřené. Týká se to i frekventovaných a turistiky atraktivních míst. Kterých? To zjišťovala reportérka Kateřina Kohoutová.
Čtěte také
Bez chemického posypu bude například cesta na Přední Labskou, horské silnice v centru Strážného, Špindlerova Mlýna nebo třeba na Horní Malé Úpě. Tam silničáři nebudou solit ani hlavní dopravní tah od Spáleného Mlýna k polským hranicím.
Stejně tak i úsek z Teplic nad Metují směrem na Horní Adršpach nebo silnice kolem Jívky. Na východě regionu to potom budou například silnice Broumov - Šonov nebo z Benešova do Polska a další menší cesty. Nově budou letos silničáři udržovat silnici III. třídy v obci Syrovátka a také komunikaci II. třídy z Deštného v Orlických horách do Zdobnice.
Jak se celá údržba silnic po napadnutí prvního sněhu řídí?
Čtěte také
Silničáři musí pochopitelně v první řadě zprůjezdnit hlavní dopravní tahy. V celém Královéhradeckém kraji je dohromady 85 dispečerů, kteří ihned vozy na údržbu komunikací při padajícím sněhu do terénu posílají. Potom přicházejí na řadu silnice II. třídy a až nakonec silnice III. třídy.
Silničáři zejména v horských oblastech potřebují mít k dispozici speciální techniku. To znamená, že v Krkonoších a Orlických horách mají dohromady 12 sněhových fréz a také šípové pluhy. Často se ale stává, že v menších horských oblastech se zapadanými auty nebo odhrnováním sněhu pomáhají dobrovolníci nebo samotné obce, které vlastní těžkou techniku. Aby cesty byly zprůjezdněné co nejdříve.
Jak by se měli řidiči na horských silnicích chovat, aby předešli případným komplikacím?
Čtěte také
Je to každoroční opakování těchto zásad. Protože řidiči by měli být vybaveni a připraveni na všechny možné varianty počasí. To znamená, že auto by mělo mít nejen zimní pneumatiky, ale k dispozici také sněhové řetězy. Ve výbavě vozidla by neměla chybět lopata a koště. Protože řidiči jsou povinni předtím, než usednou do auta, musí ho zcela očistit od sněhu.
To vše budou policisté kontrolovat. Každou zimu se ale vždy objeví na silnicích nějací v uvozovkách dobrodruzi, kteří se třeba vydají do hlavních krkonošských zimních středisek na letních pneumatikách. A jak to potom končí, to už ani nemusíme dodávat. Na komunikacích vznikají kolony, problémy a také nehody.
Související
-
Silničáři budou nově pluhovat silnici z Deštného v Orlických horách až do Zdobnice
Lidé ve Zdobnici na Rychnovsku budou mít letos snazší cestování. Krajští silničáři budou totiž nově pluhovat komunikaci z Deštného v Orlických horách až do Zdobnice.
-
Fastrac, jedinečný multifunkční traktor, pomáhá dobrovolným hasičům v Orlickém Záhoří
Stroj pro odklízení stromů, vyprošťování aut, nebo odklízení následků povodní, který bude pomáhat na polské i české straně Orlických hor.
-
Na Rychnovsku udržují silničáři 650 kilometrů komunikací. Pomáhá jim i takzvaný autogrédr
Změny počasí nebo popadané stromy a větve. I s tím musí počítat při práci silničáři. Jen na Rychnovsku udržují zhruba 650 kilometrů komunikací druhých a třetích tříd.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Volebním průzkumům stále vévodí ANO. TOP 09 a KDU-ČSL by se podle Medianu do Sněmovny nedostaly
-
Žádná velká dobrodružství. Češi smýšlí o dalším směřování prozápadně, láká je varianta ‚někde mezi‘
-
Amerika vs. TikTok. Soud může blokaci odsunout o roky, upozorňuje novinář
-
Zbraně, zbraně, žádné slovo mír nepadá. Summity Evropské rady jsou válečné kabinety, tvrdí Fico