Cyklostezka mezi Hradcem Králové a Pardubicemi má být hotová do čtyř let a za 50 milionů korun
Už chybí jen 50 milionů korun a 4 roky času a cyklostezka mezi Hradce Králové a Pardubicemi bude celá hotová. Alespoň tak zní ujištění z Pardubic, kde právě na území sousedního kraje zbývá dokončit posledních 10 kilometrů. U Hradce Králové je vše hotové.
Co všechno se musí dokončit, aby bylo možné jezdit mezi krajskými městy na kole bezpečně a stranou od automobilového provozu, ví redaktor David Macháček. Kde musí tedy zatím cyklisté jezdit po silnici společně s auty?
Čtěte také
Je to čerstvá osobní zkušenost, protože jsem přijel před půl hodinou na kole z Pardubic do Hradce Králové a nejhorší je úsek mezi Dřítčí a Vysokou nad Labem, kde se pořád jezdí po silnici. Je to komunikace, která ještě před několika lety nebyla frekventovaná, ale s každým dostavěným satelitním ostrůvkem nových rodinných domů je ten provoz stále horší a horší.
V ranní a odpolední dopravní špičce je tam provoz pomalu už stejný jako na Hradubické čtyřproudovce spojující obě krajské metropole. Je tam zapotřebí si na kole dávat opravdu velký pozor, a musím se přiznat, že v některých chvílích mi tam opravdu zatrne.
Kudy by tedy měla vést samostatná cyklostezka stranou tohoto provozu?
Čtěte také
To je ono ujištění z Pardubic, protože na mapách je takový výběžek Pardubického kraje okolo Opatovické elektrárny, takže Pardubice musí zajistit větší část budované cyklostezky. A slibují, že už se konečně podařilo vyřešit všechny potřebné pozemky a trasování cyklostezky.
Pokud bych to tedy popsal na směru z Hradce Králové do Pardubic, tak ve Vysoké nad Labem se na kole přejede přes pověstný rámusící silniční most na pravý břeh Labe a cyklostezka prokličkuje mezi písníky za Opatovickou elektrárnou.
A tam, kde z elektrárny odváží odpad na skládku, se využije tato komunikace, cyklista se vrátí na levý břeh Labe a kolem řeky pojede až do Dřítče. Zde už se cyklostezka napojí na nyní připravené úseky cyklostezky.
Čtěte také
Kdo se o tuto stavbu musí tedy teď postarat?
Není zde žádný centrální stavitel, ale je to stále onen spolek obcí, který se jmenuje Hradubická - Labská. Stavět se bude zcela jistě po etapách, jak mi sdělili v Pardubicích. Teď je tedy zapotřebí najít oněch 50 milionů korun a snad do čtyř let by mělo být hotovo.
Ale je to opravdu záležitost jednotlivých obcí a zejména to, jak spojí síly dohromady. Tempo výstavby budou určovat především dotace. Protože obce mají samozřejmě zájem na tom, aby se velká část financování cyklostezky pokryla z dotací.
Související
-
Na Trutnovsku roste nová cyklostezka. Jízda na kole tak bude zase o trochu bezpečnější
Cyklisté by se letos měli dočkat propojení trasy mezi Klášterskou Lhotou a Hostinným. Vedení obou radnic chystá i další cyklostrasy. Prioritou je bezpečná jízda na kole.
-
Mezi Hertvíkovicemi a Mladými Buky na Trutnovsku začne na jaře vyrůstat cyklostezka s chodníkem
Pohyb chodců a cyklistů mezi Hertvíkovicemi a Mladými Buky na Trutnovsku by měl být bezpečnější. Na jaře začne podél silnice z Trutnova na Vrchlabí vyrůstat cyklostezka.
-
Labská cyklostezka propojuje města na Labi. Do Špindlerova Mlýna, nad kterým pramení, ale nevede
Labská cyklostezka spojující česká a německá města na Labi by měla pokračovat z Vrchlabí do Špindlerova Mlýna. Vedení měst teď zjišťuje možnosti, jak cyklostezku vybudovat.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Foltýn: Rusko lze porazit mimořádně levně. Čím déle ale budeme s pomocí váhat, tím víc to bude stát
-
Za elektrické sítě poplatek jako za Netflix či telefon, chtějí distributoři. Nespravedlivé, říká ERÚ
-
Jihozápad Česka zasáhnou silné bouřky. Hrozí přívalový déšť a menší kroupy
-
‚Chamtivost je dobrá.‘ Zemřel finančník Ivan Boesky, jehož příběh sloužil jako předloha filmu Wall Street