Chodovická malotřídka neměla s online vzděláváním zkušenosti. Učitelky to ale zvládly na jedničku
Děti ze Základní školy v Chodovicích na Hořicku se už čtrnáct dní při domácí výuce vzdělávají online. Ředitelka školy Lucie Nimsová se nebála rozhodnout už ve chvíli, kdy stát kvůli šíření koronaviru uzavřel všechny školy.
Dnes Lucie Nimsová chválí hlavně vstřícnost a snahu svých kolegyň, z nichž některým je přes padesát let, ale také rodiče a žáky.
„Když se chce, tak to jde, i když jednoduché to nebylo.“
Čtěte také
Ředitelka školy na začátku rozeslala informační email, jak mají rodiče aplikaci nainstalovat.
Když jsou děti online, nastaví si sdílení a přesně vidí, co dělají a kam klikají. Může je tedy podle potřeby navádět přes vzdálenou plochu.
To samé vidí i oni u ní, když jim potřebuje něco ukázat.
Na příjmu je prakticky neustále
V neděli se už podařilo uskutečnit první rodičovskou schůzku prostřednictvím videokonference.
Čtěte také
„Všichni poděkovali, že jsou moc rádi, jak fungujeme a spolupracujeme. Třidní schůzku jsem nahrávala, aby měli záznam k dispozici i rodiče, kteří se připojit nemohli. Snažíme se je nepřetěžovat, ale samozřejmě i tak je to náročné. Systém učiva není lehký pro někoho, kdo se v něm běžně nepohybuje. Doufáme, že se snažíme posílat takové penzum úkolů, aby to doma byli schopni zvládnout. Každé dítě ale pracuje jinak. Někdo má hotovo za dvacet minut, jiný za dvě hodiny.“
Metoděj, žák druhé třídy chodovické malotřídky, zvládá domácí výuku dobře a ze všeho nejvíc ho baví matematika.
„Máme toho sice celkem hodně, ale třeba středa, to je odpočinkový den, to máme jen krátký úkol z češtiny nebo matematiky, spíš jako hru. A taky čtení. Je to fajn.“
V příštím týdnu se do domácí výuky zapojí i asistentky pedagoga, které se online propojí s dětmi se specifickými vzdělávacími potřebami.
Učitelky se budou spojovat s třídou na zhruba 20 minut, kdy školákům vysvětlí novou látku a zopakují předchozí.
A bude čas i na dotazy, jestli děti všechno zvládají.
Počítá se i s napsáním diktátu a s pětiminutovkou
„Když to rodiče nestihnou, budou si moci záznam pustit později, už bez online připojení. Mohou ale kontaktovat paní učitelku přes chat, aby případně látku dovysvětlila,“ přibližuje další nejbližší výukové plány ředitelka chodovické malotřídky.
Čtěte také
Aplikace Teams, kterou mohou školy využívat k výuce dětí a studentů v současném nouzovém stavu, je zdarma.
„Stačí mít k dispozici pouze počítač, tablet nebo telefon s připojením na internet,“ dodává Lucie Nimsová, která je teď navíc na mateřské dovolené.
„Mohu si to časově dovolit, protože mám naštěstí velkou oporu v rodině, ale taky v kolegyních. Je tu výborný pedagogický sbor, který teď funguje ne na sto, ale na dvě stě procent. Navíc mám tuto školu natolik ráda, že to je vlastně moje druhé dítě. Vím, že když jí dám všechno, ona mi to vrátí.“
Související
-
V náchodských mateřských školách se nezahálí. Šijí roušky, uklízí a chystají pro děti překvapení
Ani v těchto dnech se v náchodských mateřských školách nezahálí. V jedné se tvoří, v druhé se šijí roušky, jinde se uklízí. Každá to pojala jinak, každá skvěle.
-
Lesy ČR vyzývají studenty ke spolupráci. Chtějí pokračovat v obnově našich lesů po kalamitě
Lesy České republiky nabízejí studentům brigádu. Vzhledem k současné situaci mají obavu z absence agenturních pracovníků. Brigádu je možné získat i v našem kraji.
-
Digitální pohotovost 4.0, to je projekt IT podpory školám v Královéhradeckém kraji
Náhlé uzavření škol dovedlo několik učitelů z Královéhradeckého kraje k založení Digitální pohotovosti, projektu, který reaguje na současný nouzový stav v České republice.
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.