„Učitel v karanténě“. Mladý pedagog nechtěl přerušit výuku a tak se stal přes noc youtuberem

Jan Horníček spustil na YouTube projekt s názvem Učitel v karanténě
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Jan Horníček spustil na YouTube projekt s názvem Učitel v karanténě

V Česku jsou v souvislosti s opatřeními proti šíření koronaviru zavřené školy. Kdy se žáci a studenti do lavic vrátí, zatím není jasné. Řada škol se tak snaží hledat nové formy výuky. Úkoly například posílají mailem nebo je zadávají na webu. A někteří vyučující jdou ještě dál. 

Jeden středoškolský učitel matematiky z Hradce Králové se například přes noc stal YouTuberem. Svůj kanál pojmenoval Učitel v karanténě, slouží i jako opakování pro maturanty.

„Dobrý den, já vás zdravím v takovém poněkud netradičním formátu. Tohle je první z cyklu videí, která pro vás chci natočit, zatímco budete vy žáci v karanténě a my učitelé pracujeme." Tak začíná první video Učitele v karanténě.

Vyučující matematiky hradecké Střední školy Sion Jan Horníček stojí před tabulí, na kterou postupně píše rovnice a kreslí grafy.

„Zvolil jsem název onoho kanálu, který si myslím může rezonovat. Málokteré slovo dnes ve společnosti rezonuje víc než karanténa. Prvotní nápad byl, když jsem se dozvěděl, že děti nebudou chodit do školy možná měsíc, tak bylo třeba vymyslet nějaké alternativní formy jak je vzdělávat," vysvětluje mladý pedagog.

Zatím jsou k dispozici například videa o mocninách nebo o obecné rovnici roviny.

Jan Horníček spustil na YouTube projekt s názvem Učitel v karanténě

Tento moderní způsob výuky má podle Jana Horníčka řadu výhod.
„Mohu vykládat tak rychle, jak potřebuji. Také si mazat tabuli jak rychle potřebuji. A studenti, když nestíhají, tak si mohou video zastavit. Využívají ho a hlavně pak také další odkazy, které k němu přikládám. Takže mám zpětnou vazbu, že děti počítají a to je asi to nejdůležitější."

Nahraná videa se hodí i jako opakování pro maturanty

„Tím, že ten výklad je tam poměrně zhuštěný, tak když si to člověk projde a řekne si, tady tomu rozumím, může si video posunout dopředu. Pokud někde zjistí, že ho takzvaně tlačí bota, tak tomu může věnovat víc času. Dá se s tím určitě nějakou formou pracovat."

Tato slova potvrzuje studentka čtvrtého ročníku Belinda. Nejen ji učitel v roli YouTubera překvapil.
„Nejdřív nám to přišlo vtipné a docela jsme byli zvědaví na ten výsledek. Ale nakonec se ukázalo, že je to docela fajn. Jemu to jde a je v tom dobrý. Přijde mi, že to je takové stručné a jde to hezky pochopit. Je to vlastně stejné, jako když je učitel přímo na hodině ve škole."

Videa Učitele v karanténě by měla podle autora přibývat i po obnovení výuky. Poslouží třeba studentům, kteří zrovna budou ve škole chybět.

Spustit audio

Související