Výrobek koupený přes internet můžete do 14 dnů vrátit bez udání důvodů. Jak se tato lhůta počítá
Podle množství dotazů kolem nákupu přes internet stále panují určité nejasnosti ve lhůtách, reklamacích a možnostech vyzkoušet si výrobek.
Spotřebitelský rádce Josef Černý a jeho neocenitelné rady všem obchodníkům i zákazníkům v naší radioporadně.
Každý asi ví, že výrobek koupený přes internet může do 14 dnů vrátit bez udání důvodů.
Ale jak se tato lhůta počítá:
Počítají se i soboty, neděle a státní svátky? Můžu takto vrátit každý výrobek nebo existují výjimky? Jsem povinen si výrobek překontrolovat takříkajíc na ulici, musí kurýr čekat? Pokud doma zjistím, že je poškozený, mám reklamovat u prodejce nebo u pošty? Můžu si výrobek doma vyzkoušet a jak hodně?
Čtěte také
V případě, že výrobek poškodím, může prodejce vrácení peněz odmítnout? Může mi prodejce od peněz, které mi vrací, nějakou částku odečíst? Do kdy musí prodejce vrátit peníze?
„Domnívám se, že rozhlas je to správné médium, které umožňuje pružně předávat zkušenosti (v mém případě ze spotřebitelské oblasti) širokému okruhu lidí. Proto jsem byl velmi potěšen, když mne Český rozhlas vyzval ke spolupráci. Podle ohlasů předpokládám, že probíhá ke spokojenosti všech, tedy mé, rozhlasu a především posluchačů," říká Josef Černý.
„Měl jsem možnost poznat problematiku reklamací jednak z obou stran prodejního pultu, ale i jako výrobce. Všechny tyto letité zkušenosti se nyní snažím zúročit ve prospěch především rozhlasových posluchačů," dodává Josef Černý.
Celou radioporadnu s Josefem Černým si můžete poslechnout v našem audio-archivu:
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor

Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.
