Vlakem nebo autobusem jezdíme podle nových jízdních řádů. Jaké jsou hlavní změny v krajské dopravě?
Začaly platit nové jízdní řády pro rok 2021 Změny jsou jak na železnici, tak v autobusové dopravě. A většina z nich by měla být pro cestující příjemná. Na druhou stranu se nám ani v příštím roce nevyhnou rozsáhlé výluky.
Čtěte také
„Jízdní řád v roce 2021 přinese zvýšení rozsahu dopravy asi o jedno procento," říká hned na úvod ředitel regionálního centra Českých drah v Hradci Králové Roman Moravčík.
Žádné zásadní škrty, které by souvisely například s ekonomikou, se do jízdních řádů nepromítly.
„Hlavními změnami jsou doplnění počtu spěšných vlaků na lince Hradec Králové - Letohrad o jeden pár a v neposlední řadě také posílení rychlé dopravy z Náchodska do Chocně na přípoje na rychlíky na prvním koridoru," vypočítává Roman Moravčík zásadní novinky.
Cestující čekají i v příštím roce některé výluky, ta nejzásadnější, která ovlivní cestování na Královéhradecku, se týká sousedního kraje, říká systémový specialista Českých drah Tomáš Fiala.
„Začala rekonstrukce železniční stanice Pardubice, což je velká výluka na několik let. A s tím souvisí i zdvojkolejnění úseku Pardubice hlavní nádraží - Pardubice - Rosice nad Labem a Stéblová. Tyto výluky by měli začít příští rok v květnu a skončit až v listopadu."
Trasy Hradec Králové - Pardubice se týká ještě jedna změna - České dráhy vystřídala na rychlíkové trase R14 z Pardubic přes Hradec, Jaroměř a Starou Paku do Liberce společnost Arriva.Čtěte také
To podle Romana Moravčíka přinese změny v tarifech.
„Bude dále platit tarif IDS Iredo, bude tam platit i nový státní tarif, ale bohužel už tam nebudou platit jízdenky Českých drah podle našeho tarifu a jízdenky podle dohody, které máme společně s městskými podniky města Hradec Králové a Pardubic."
Znovu připomeňme, že se to týká výhradně rychlíků na Liberec, osobní vlaky zůstávají dál ve stejném režimu. Na změny se musí připravit i ti cestující, kteří jezdí autobusem.
„Změny v jízdních řádech autobusů v Královéhradeckém kraji reagují zejména na aktuální poptávku po spojích a na požadavky obcí. Dotýká se to například dojíždění školní mládeže, nebo má zajistit lepší vazbu mezi autobusovými a vlakovými spoji," popisuje Dan Lechmann, mluvčí Královéhradeckého kraje.
Veškeré změny najdete už teď v internetových vyhledavačích nebo se je dozvíte v informačních centrech jednotlivých dopravců případně na infolince IREDO.
Související
-
Růženka Zdobnická „měla páru“, když v roce 1935 řídila autobus. Knihy o historii hromadné dopravy
Budeme si povídat o knížkách, ale také o autobusech. O městské hromadné dopravě v Hradci Králové, o autobusové dopravě na Novoměstsku i o sokolech. Vítáme Helenu Rezkovou.
-
Historie našich lokálních tratí. Přivedly železnici, jako komfort doby, do zapomenutých míst vlasti
Budeme si povídat o železnici a o historii této dopravy v našem kraji. Máme tu dvě krásné knížky, které toto téma úžasně mapují. Jejich autorem je Pavel Blatník.
-
Jaroměř se mění v moderní dopravní uzel. Nový je autobusový terminál a opravuje se vlakové nádraží
Cestujícím slouží nový autobusový terminál v Jaroměři. Stavba z kovu, betonu, dřeva a skla vyrostla v těsném sousedství železniční stanice, hned vedle navíc stojí cyklověž.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Přizpůsobit se i bojovat. Klimatickou situaci zvrátíme, čím dříve zavřeme emisní kohout, říká Jan Dusík
-
Varování před ruským imperialismem a moskevským režimem. Lipavský zkusil zapůsobit na Maďary
-
O mistrovi hokejové extraligy rozhodne sedmý zápas, Třinec mečbol Pardubic odvrátil výhrou 4:1
-
Žádný trénink, práce na zahradě a úsměv. 82letý španělský penzista uběhl za šest dnů 410 kilometrů