Silniční obchvat Nové Paky slouží řidičům. 8,5 kilometru dlouhý úsek se otevřel pro běžný provoz
První řidiči dnes vjíždí na nově postavený silniční obchvat Nové Paky na Jičínsku. 8,5 kilometru dlouhá stavba za 1 miliardu a 300 miliónů korun výrazně uleví centru devítitisícového města. Přímo na místě zjišťoval informace reportér Tomáš Lörincz.
Jaký je v tuto chvíli ranní provoz v Nové Pace?
Před chvíli jsem si projel celou Novou Paku od místa, kde nový obchvat města začíná, až po místo, kde je ten druhý konec či začátek. Trvalo mi to kolem 10 minut. Ono to časové urychlení celé cesty Novou Pakou nebo jejím okolím zase nebude tak veliké.
Čtěte také
V tuto chvíli, kdy dopravní provoz není úplně hustý, jezdí tu sice auta, ale nárazově, když jsem projížděl Novou Pakou, tak jsem v podstatě nemusel nikde v žádné koloně čekat, ale jsou tu křižovatky, dva kruhové objezdy, mnoho přechodů pro chodce, takže pokud jde o urychlení dopravy, to bude obrovské.
A samozřejmě velmi se uleví centru města, protože, zejména v dopravních špičkách, tudy jezdí opravdu mnoho automobilů.
Kdy bývá doprava v Nové Pace nejsilnější?
Problémem tu bývaly hlavně páteční a nedělní odpoledne v turistických sezónách, ať už letní nebo zimní. Nová Paka totiž leží na silnici I/16, což je hlavní tah z Prahy a středních Čech třeba do Špindlerova Mlýna nebo i Pece pod Sněžkou.
Čtěte také
Měření ukázala 15 až 18 tisíc aut denně, což jsou zhruba dvě auta denně na každého obyvatele města. Pokud jde o nákladní tranzitní dopravu, přes Novou Paku jezdí mimo jiné auta spojující závody Škody Auto v Mladé Boleslavi a Kvasinách. Z toho je jasné, že provoz zde je, a můžeme snad říci už v minulém čase byl, opravdu intenzivní.
Jak to bude s dopravou v Nové Pace vypadat po otevření obchvatu?
Většina řidičů osobních aut bude pravděpodobně využívat nový obchvat, a pokud jde o nákladní tranzit, tomu dost možná nic jiného nezbyde. Dosavadní úsek silnice I. třídy vedoucí městem by se měl v budoucnu změnit na silnici III. třídy, na kterou by v budoucnu mohl Královéhradecký kraj vjezd těžké tranzitní dopravy zakázat.
Takže těžké nákladní automobily, které by Novou Pakou jen projížděly, by se sem tedy už potom dostat vůbec neměly. Řidiči osobních aut budou mít volbu, ale nedává úplně smysl jezdit městem, když je možnost obchvatu, pokud tedy nepotřebujete třeba zrovna nakoupit.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Psycholog: Slovensko má s regulací mobilů ve školách úspěch. Právník: Není to řešení všech problémů
-
USA patrně chtějí odtáhnout čtyři země od Evropské unie. ,Učiňme Evropu opět skvělou,' hlásá Trump
-
Pokud padneme, Rusko použije Ukrajince k útoku na Evropu, varuje ukrajinský herec Serhij Prytula
-
Členské státy EU odhlasovaly zmražení ruských aktiv na neurčito. Proti bylo Maďarsko a Slovensko

