Dlouho očekávaná stavba obchvatu Nové Paky se blíží. Práce na úseku 8,5 km mají trvat tři roky
Tisíce aut, hluk, prašnost. Tak to vypadá v centru Nové Paky podél hlavní silnice. Lidé i město volají po obchvatu dlouho. Podle investora Ředitelství silnic a dálnic, pokud nevyvstanou žádné komplikace, by se mohlo začít stavět letos na podzim. Práce 8,5 km dlouhého okruhu mají trvat tři roky.
Silnice má výrazně odlehčit dopravě ve městě, kudy denně projedou tisíce aut. Pozemky pro stavbu jsou nyní z 99 procent vykoupené.
„Zbývá pouze jeden jediný pozemek a ten navíc neleží v trase. A zde probíhá vleklé dědické řízení právně nepřehledné," říká mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.
Obchvat bude dlouhý 8,5 km. Začne pod Kumburským újezdem, obchází vesnici po jihovýchodním okraji a prochází Studénkou mezi posledním domem a hřbitovem. V Heřmanicích mostem překonává železniční trať, dále rybník a silnici III/28418. Přes hluboké údolí u autokrosového areálu je navržen největší mostní objekt. Jedná se o estakádu o délce 423 metrů. Dále trasa obchází mezi kravínem a vodojemem východní konec obce Vrchovina. Obchvat je ukončen na konci Vidochova na stávající silnici I/16.
Dále se řeší vzájemné výkupy a převody pozemků od organizací a smlouvy na věcná břemena.
„Máme uzavřeno 66 procent z celkového počtu 260 potřebných smluv."
Silničáři už nechali provést pyrotechnický a archeologický průzkum, který naznačil, že v některých místech hrozí riziko nálezů munice.
„Tam zůstaly nábojnice a další věci. Takže to podezření samozřejmě vzniká," komentuje výsledky průzkumu novopacký starosta Josef Cogan ze sdružení Sportovci pro Novou Paku.
Cestující v Nové Pace čekají od léta komplikace. Důvodem je přestavba autobusového terminálu
Město Nová Paka chce do konce tohoto měsíce vypsat soutěž na stavební firmu, která zajistí výstavbu nového autobusového terminálu. Stavební práce by měly začít na přelomu jara a léta. Hotovo má být v roce 2020. Nový terminál za téměř 60 milionů korun bez DPH bude na místě současného autobusového nádraží. Město na přestavbu získalo dotaci ve výši 48,5 milionu korun bez DPH. Cestující by se měli připravit na komplikace.
Podle něj je obchvat města nutností a na jeho stavbu se čeká dlouhé roky.
„My bych byli samozřejmě rádi, aby se začalo stavět co nejdříve. A město se snaží podporovat veškeré úkony, které se provádí. To znamená, že jsme některé pozemky opakovaně vykupovali nebo dělali věcná břemena."
Denně projede Novou Pakou po hlavní komunikaci I/16 směr Praha - Krkonoše přibližně 15 až 18 tisíc osobních automobilů a kolem dvou tisíc nákladních. O víkendech se čísla navyšují. Obchvat by měl dopravu ve městě snížit.
„Doprava ve městě by měla poklesnout zhruba na jednu třetinu. A samozřejmě zejména v té oblasti kamionové dopravy to bude výrazně nižší," dodává Josef Cogan.
Související
-
Kostelec nad Orlicí chce posunout budoucí obchvat dál od...
Léta naplánovaný severní obchvat Kostelce nad Orlicí by ještě mohl změnit svoji trasu. Zastupitelé města si nechávají zpracovat studii, která by mohla silnici odsun...
-
Nové Město nad Metují respektuje referendum o obchvatu města. Na novou silnici ale nemá peníze
Nové Město nad Metují je v paradoxní situaci. Obyvatelé si v nedávném referendu zvolili jižní trasu silničního obchvatu města. Stát ale počítá jen se severní přeložkou.
-
Výstavba první části obchvatu Opočna začíná nabírat reálné obrysy. Stavět se začne už na jaře
Už v dubnu by měla začít výstavba první části obchvatu Opočna. Nová silnice má výrazně zklidnit dopravu v centru města, kterým dnes projíždí veškerá doprava.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
‚Více bojových hlavic je u tohoto typu neobvyklé.‘ Experti zkoumají trosky ruské rakety Orešnik
-
Slyšíte střelbu? Experti v pražské škole zjišťovali, jak zní rány s tlumičem a bez něj
-
Česko a Itálie vyzývají EU ke zmírnění sankcí proti automobilkám. V Bruselu budou jednat s dalšími státy
-
ONLINE: Rusko provede další bojové testy rakety Orešnik, oznámil Putin