Pokuty za více něž 31 milionů. Výsledek fungování inteligentního dopravního systému v Hradci Králové

Inteligentní dopravní systém funguje v Hradci Králové od dubna roku 2023
Inteligentní dopravní systém funguje v Hradci Králové od dubna roku 2023. Kontroluje nejvyšší povolenou rychlost a na některých světelných křižovatkách hlídá taky jízdu na červenou. Kolik řidiči za necelé dva roky zaplatili na pokutách, to zjišťovala reportérka Adéla Kavříková.
Pokuty za víc něž 31 milionů korun. To je výsledek dosavadního fungování inteligentního dopravního systému v Hradci Králové. Jaké další výsledky sledování dopravní situace ve městě přineslo, zjišťovala reportérka Adéla Kavříková.
Zásadní je, že se podle magistrátu díky novému systému řízení podařilo dopravu ve městě zklidnit. Navržený byl s cílem zajistit větší plynulost a bezpečnost dopravy, ale důležité také bylo, aby zvládl nároky, které v posledních letech přinesl velký nárůst provozu. Systém denně odbaví 800 tisíc až 1 milion vozidel, která městem projíždí.
Čtěte také
Z měsíčních statistik vyplývá, že počet udělených pokut postupně klesá. Za zhruba 20 měsíců provozu inteligentního dopravního systému úředníci magistrátu projednali více než 35 tisíc přestupků. Nejvíc, konkrétně víc než 4800, jich bylo v červnu 2023. Loni touto dobou už jen 1700 a v závěru loňského roku už číslo kleslo na 1200. Dá se tedy říci, že si řidiči na nový systém zvykají.
Kde všude se v Hradci Králové rychlost měří?
Lokality měření se zatím v Hradci neměnily - v ulicích Dvořákova a Koutníkova měří rychlost úsekové radary, v ulicích Úprkova a SNP řidiči narazí na takzvané stacionární radary. A jak už jsme říkali hned v úvodu, nejde jen o rychlost - na Rašínově třídě a v ulici Okružní hlídají radary také průjezd na červenou.
Doplním, že místem, kde řidiči překračují nejvyšší povolenou rychlost nejčastěji, je ulice Antonína Dvořáka ve směru z centra ven. V srpnu 2024 tam řidič rekordman projel rychlostí 115 km/h a provozovateli vozila následně úředníci magistrátu vyměřili pokutu 15 tisíc korun.
Čtěte také
Tím místem, kde systém naopak přinesl pozitivní výsledky, je například křižovatka u OBI, která je z pohledu intenzity dopravy jedna z nejvytíženějších ve městě. Tam se především díky signalizaci v rámci nočního režimu povedlo snížit nehodovost.
Plánuje město nový systém dopravy dál rozšiřovat?
Zájem o pětiletou spolupráci s magistrátem projevila nedávno obec Blešno, kudy vede frekventovaná silnice první třídy z Hradce Králové směrem na Rychnov nad Kněžnou.
Sama obec, ve které žije přes 400 lidí, ale měření rychlosti provádět nemůže, protože nemá vlastní obecní policii. Systém měření v Blešně bude proto kompatibilní právě s hradeckým inteligentním systémem řízení dopravy a měření by mělo začít už letos.
Související
-
Zelená pro hradecké hasiče! Jednotky pro ovládání semaforů jim usnadňují průjezd křižovatkami
Díky vzájemnému propojení s inteligentním městským dopravním systémem by měli mít záchranáři rychlejší a bezpečnější průjezd křižovatkami v Hradci Králové.
-
Naostro! Od května hlídá provoz na silnicích v Hradci Králové nový inteligentní dopravní systém
Inteligentní dopravní systém začíná hlídat dopravní situaci v Hradci Králové, bude měřit rychlost, hlídat průjezd na červenou a má zajišťovat plynulost dopravy.
-
Přes 20 000 přestupků zaznamenaly v Hradci Králové radary za necelé dva měsíce testovacího provozu
Na jaře začne v Hradci Králové ostrý provoz úsekových radarů. Ty jsou součástí Inteligentního dopravního systému a budou měřit rychlost na několika místech ve městě.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Odvody v Rusku? ‚Komisaři lovili mladé muže a cpali jim povolávací rozkazy,‘ popisuje Procházková
-
Šéf agrárníků jižní Moravy: Opatření na slintavku a kulhavku nestačí. Musíme nonstop sprchovat auta
-
Bradáčová je loajální sama k sobě. Bude chtít, abychom o ní v nové funkci slyšeli, očekává Slonková
-
Za bezchybným úsměvem budoucnost Francie? Bardella zatím odmítá, že je ‚plán B‘ po Le Penové