Otvírají se kadeřnictví, pedikúry, manikúry a některé další služby péče o tělo. Za jakých podmínek?

3. květen 2021 09:01

Pokračuje postupné rozvolňování opatření proti šíření koronaviru a otevření se tak dnes dočkaly některé služby, jako jsou například kadeřnictví, holičství, pedikúry, manikúry, kosmetické, masérské či regenerační nebo rekondiční služby. Jak zákazníci, tak i provozovatelé budou ale muset dodržovat přísná hygienická opatření.

„Budu mít samozřejmě dezinfekce, gumové rukavice, respirátor a když to bude zapotřebí i ochranný štít, ten mám také připravený," říká pedikérka Darina Plchová Adamcová, která zároveň doplňuje, že ona sama bude mít potvrzení o tom, že je 2x týdně testovaná.

Čtěte také

Ani zákazníci se ale nevyhnou opatření, kromě respirátorů se musí prokázat buď negativním antigenním či PCR testem, potvrzením, že prodělali covid a jsou v ochranném lhůtě či certifikátem o dokončeném očkování. Nově také bude stačit potvrzení od zaměstnavatele nebo školy o provedeném testu, případně se zákazník otestuje přímo v provozovně.

Přísná opatření řadu lidí odlákala.
„Mám stálé zákaznice, starší ročníky, a bohužel nechtějí teď přijít na pedikúru i když mají zdravotní problémy. Z toho důvodu, že je pro ně složité dojít na testovací místo a ještě složitější se na testy objednat přes internet, protože to samozřejmě neovládají. Tak raději vyčkávají, až se opatření trošku zmírní, aby mohly přijít normálně v klidu na pedikúru."

Co se týče kadeřnických služeb, tam je situace jiná.

Čtěte také

Na dva měsíce dopředu má plno hradecké kadeřnictví, ve kterém pracuje Pavla Větrovská.
„Budeme chodit do práce opravdu i v sobotu a v neděli. Protože poptávka je veliká. Zase to nemůžeme nafukovat úplně do nekonečna, protože se tam musíme nějakým způsobem prostřídat. Normální pracovní dobu máme od 8:00 do 20:00 hodin, střídáme se ranní a odpolední. Ale budeme v práci klidně i do 22:00 hodin nebo o víkendech jak to bude zapotřebí."

Po dlouhé pauze se lidé prý rezervují na všechny možné procedury.
„Všeobecně na melíry, na barvení, ale zejména na stříhání, protože po čtyřech měsících ten střih nevypadá tak, jak by měl. Dá se tedy říct, že se lidé objednávají úplně na všechno. Hodně také na pánské stříhání."

Podmínkou pro provoz těchto služeb jsou také dostatečné rozestupy a to, že se každý člen personálu může věnovat pouze jednomu zákazníkovi.

Spustit audio

Související