Omezení vjezdu by mělo znovu platit na silnici z centra Špindlerova Mlýna na Špindlerovu boudu
Vedení Špindlerova Mlýna chce regulovat dopravu na silnici na Špindlerovu boudu. Důvodem je velký nárůst aut a komplikace s parkováním poté, co přestala platit pro vjezd nutnost povolení ze strany Správy Krkonošského národního parku. Lidé často parkují, kde nesmí a boudařům zabírají parkovací místa pro hosty. Navíc v celém horském městě platí zákaz parkování aut mimo označená místa.
„Je to taková autoturistika. Ti lidé odněkud přijedou, vyfotografují se, zakouří si, snědí svačinu, vyvenčí psa a zase odjedou,“ komentuje nárůst dopravy v okolí Špindlerovy boudy její ředitel Petr Schlosser.
Čtěte také
Navíc po některých lidech, kteří sem nahoru vyjedou autem, zůstává nepořádek.
„Vyhází z auta co jim přijde pod ruku. Navíc když už jsou plné odpadkové koše, tak to pohází všude okolo a odjedou. To jsme tady měli celé léto,“ říká obchodní manažerka boudy Radka Šafaříková.
A dodává, že na parkovišti si zaparkoval kdo chtěl, jenže oni potřebují mít volná místa pro hosty.
„Snažíme se to korigovat hned od rána, takže tam stál jeden náš zaměstnanec a ta auta hned otáčel, aby odjela. První co bylo, že jsme tam instalovali parkovací cedule i s cenou parkování, aby to řidiče spíše odradilo, než aby zde zůstávali stát,“ vysvětluje Petr Schlosser.
„Sice může téměř každý se svým vozidlem vyjet ke Špindlerově boudě, ale musí vzít do úvahy skutečnost, že nemusí mít kde zaparkovat. V tom případě by měl s vozidlem sjet do Špindlerova Mlýna a zaparkovat tam na parkovišti,“ říká nezávislý starosta Špindlerova Mlýna Vladimír Staruch.
Vedení města chce podat žádost o umístění zákazové značky na vrchlabský správní úřad, který o tomto kroku bude rozhodovat.
„Pravděpodobně se bude jednat o dopravní značku zákaz vjezdu motorových vozidel s příslušnou dodatkovou tabulkou, která omezí vjezd motorových vozidel, která nemají důvod do tohoto prostoru vjíždět.“
Čtěte také
Vjet na tuto silnici by tak mohli pouze majitelé objektů či pozemků, ubytovaní hosté, záchranářské vozy a auta služeb města.
„Ten zákaz vjezdu tady ai nebyl jen tak. Asi k tomu byl nějaký důvod. určitě bych to zase vrátil zpátky,“ říká turista Petr z Děčína, který zaparkoval auto dole ve Špindlerově Mlýně a společně s přítelkyní vyjeli autobusem nahoru a míří na Sněžku.
„Autobusová doprava je tady úplně v pohodě. Není důvod nahoru jezdit autem.“
Pokud vrchlabský správní úřad umístění značky schválí, měla by být nainstalována do začátku zimy. Pokud se tam neobjeví, hodlají to někteří boudaři řešit po svém.
„Budeme to muset vyloženě oplotit, aby parkoviště zůstalo pro naše klienty. Bylo zvykem, že sem jezdili lidé z ostatních chat a bud, když bylo dole plno na parkovištích, tak v zimě vyjeli sem. Takže už když se to takto regulovalo, tak těch aut tady bylo poměrně dost,“ dodává ředitel Špindlerovy boudy Petr Schlosser.
Související
-
V Krkonoších začaly padat pokuty. Skončila doba ústního domlouvání turistům v okolí Sněžky
Správa Krkonošského národního parku se rozhodla skončit s tolerantním přístupem k turistům, kteří přes zákaz vstupují do volného terénu v okolí vrcholku Sněžky.
-
Zbývajících pět klidových území Krkonošského národního parku vstupuje v platnost. Celkem je jich osm
K dnešnímu dni vstoupilo v platnost posledních pět klidových území Krkonošského národního parku. Jejich smyslem je chránit nejzranitelnější biotopy našich nejvyšších hor.
-
Vrchol Sněžky má velikost půlky fotbalového hřiště. Přitom ho navštíví až 10 000 lidí za den
Krkonošský národní park tvoří chráněné území nalézající se na geomorfologickém celku Krkonoše v severní části České republiky. Z velké části leží v okrese Trutnov.
E-shop Českého rozhlasu
Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.
Václav Žmolík, moderátor
Tajuplný ostrov
Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.