Omezení vjezdu by mělo znovu platit na silnici z centra Špindlerova Mlýna na Špindlerovu boudu

8. září 2020

Vedení Špindlerova Mlýna chce regulovat dopravu na silnici na Špindlerovu boudu. Důvodem je velký nárůst aut a komplikace s parkováním poté, co přestala platit pro vjezd nutnost povolení ze strany Správy Krkonošského národního parku. Lidé často parkují, kde nesmí a boudařům zabírají parkovací místa pro hosty. Navíc v celém horském městě platí zákaz parkování aut mimo označená místa. 

„Je to taková autoturistika. Ti lidé odněkud přijedou, vyfotografují se, zakouří si, snědí svačinu, vyvenčí psa a zase odjedou,“ komentuje nárůst dopravy v okolí Špindlerovy boudy její ředitel Petr Schlosser.

Čtěte také

Navíc po některých lidech, kteří sem nahoru vyjedou autem, zůstává nepořádek.

„Vyhází z auta co jim přijde pod ruku. Navíc když už jsou plné odpadkové koše, tak to pohází všude okolo a odjedou. To jsme tady měli celé léto,“ říká obchodní manažerka boudy Radka Šafaříková.

A dodává, že na parkovišti si zaparkoval kdo chtěl, jenže oni potřebují mít volná místa pro hosty.

„Snažíme se to korigovat hned od rána, takže tam stál jeden náš zaměstnanec a ta auta hned otáčel, aby odjela. První co bylo, že jsme tam instalovali parkovací cedule i s cenou parkování, aby to řidiče spíše odradilo, než aby zde zůstávali stát,“ vysvětluje Petr Schlosser.

Vedení Špindlerova Mlýna chce regulovat dopravu na silnici na Špindlerovu boudu

„Sice může téměř každý se svým vozidlem vyjet ke Špindlerově boudě, ale musí vzít do úvahy skutečnost, že nemusí mít kde zaparkovat. V tom případě by měl s vozidlem sjet do Špindlerova Mlýna a zaparkovat tam na parkovišti,“ říká nezávislý starosta Špindlerova Mlýna Vladimír Staruch.

Vedení města chce podat žádost o umístění zákazové značky na vrchlabský správní úřad, který o tomto kroku bude rozhodovat.
„Pravděpodobně se bude jednat o dopravní značku zákaz vjezdu motorových vozidel s příslušnou dodatkovou tabulkou, která omezí vjezd motorových vozidel, která nemají důvod do tohoto prostoru vjíždět.“

Čtěte také

Vjet na tuto silnici by tak mohli pouze majitelé objektů či pozemků, ubytovaní hosté, záchranářské vozy a auta služeb města.

„Ten zákaz vjezdu tady ai nebyl jen tak. Asi k tomu byl nějaký důvod. určitě bych to zase vrátil zpátky,“ říká turista Petr z Děčína, který zaparkoval auto dole ve Špindlerově Mlýně a společně s přítelkyní vyjeli autobusem nahoru a míří na Sněžku.
„Autobusová doprava je tady úplně v pohodě. Není důvod nahoru jezdit autem.“

Pokud vrchlabský správní úřad umístění značky schválí, měla by být nainstalována do začátku zimy. Pokud se tam neobjeví, hodlají to někteří boudaři řešit po svém.

„Budeme to muset vyloženě oplotit, aby parkoviště zůstalo pro naše klienty. Bylo zvykem, že sem jezdili lidé z ostatních chat a bud, když bylo dole plno na parkovištích, tak v zimě vyjeli sem. Takže už když se to takto regulovalo, tak těch aut tady bylo poměrně dost,“ dodává ředitel Špindlerovy boudy Petr Schlosser.

Spustit audio

Související

E-shop Českého rozhlasu

Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!

Jan Rosák, moderátor

slovo_nad_zlato.jpg

Slovo nad zlato

Koupit

Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.