Nedostatek parkovacích míst trápí Novou Paku. Jaká řešení se povedlo vedení města najít?

2. srpen 2018 09:56

Přibývající auta a nedostatek parkovacích ploch. To je v současnosti problém Nové Paky. Proto představitelé města hledají různá řešení. Nová místa vznikají na některých opravovaných ulicích. Parkovací dům zatím radní odsunuli na neurčito, ale přišli s novou myšlenkou. S parkováním pod zemí a to přímo v centru Nové Paky. 

Přes 200 parkovacích míst vzniklo na novopackém sídlišti, ale stále je to málo.

Na sídlištích v Hradci chybí parkovací místa, auta brání v práci hasičům

parkování České Budějovice

V Hradci Králové chybí na sídlištích tisíce parkovacích míst. Normy ze 70. a 80. let nepočítaly s ohromným nárůstem automobilové dopravy, a tak lidé parkují, kde se dá. Třeba i na zeleni nebo v křižovatkách. Odstavená auta navíc často komplikují práci hasičům. Magistrát bude řešení situace stát stamiliony korun.

„Pořád tam je určitý nedostatek míst. Na okrajích se dá zaparkovat, ale ta situace se bude postupně zhoršovat. Pravdou je, že dřív bylo jedno auto třeba na dva byty, když se to sídliště stavělo. Teď jsou pomalu už dvě auta na jeden byt," tvrdí starosta Josef Cogan z hnutí Starostové a nezávislí.

Aktuálně mají nová parkovací místa vzniknout v ulici Komenského, kterou dělníci právě opravují.

„Před základní školou Komenského bylo šikmé parkování, vznikne tam teď podélné parkování oboustranné. A měla by tam být navíc jedno až dvě parkovací místa," říká místostarosta Pavel Bouchner ze sdružení Sportovci pro Novou Paku.

Parkování (ilustrační foto)

Další nová místa by řidiči měli najít u bazénu a sportovní haly a také u autobusového terminálu, který město začne na jaře příštího roku modernizovat.

Regulace doby parkování v Nové Pace. Instalují se dopravní značky s časovým omezením

Parkování (ilustrační foto)

Bezohlední řidiči, často i zaměstanci firem nechávají v centru Nové Paky stát auta hodiny denně. Přestože místa jsou určena pro zákazníky blízkých obchodů nebo pro ty, kteří si potřebují zařídit potřebné věci. Vedení města zaznamenalo několik stížností obyvatel. Situaci už řeší i policisté a město na problematických místech instaluje dopravní značky s časovým omezením. 

Původně radní zvažovali o výstavbě parkovacího domu poblíž náměstí, ale podle starosty, to zatím v nejbližší době není reálné: „Prověřili jsme si kapacity toho území. Takže víme, že bychom mohli teoreticky v té proluce postavit parkovací dům. Maximum je 160 vozů."

Novou a podle Josefa Cogana lepší myšlenkou je vytvoření podzemního parkování na Masarykové náměstí: „Kapacita toho území mezi Husem a kostelem by byla v podzemí třeba 40 parkovacích míst. Kdy teď jich tam máme 12 až 13. A vyřešili bychom to tak, že by i nahoře byl prostor pro pěší."

Stavba tohoto typu parkoviště je finančně náročná. Podle starosty, pokud by se tento návrh v budoucnu odsouhlasil, město by se určitě snažilo na stavbu získat dotační prostředky.

Spustit audio

Související