Jste milovníci cyklistiky a nemáte zatím kolo zkontrolované servisem? Tak si budete muset počkat
Pracovníci v cykloservisech po celém Královéhradeckém kraji teď mají hodně práce. Spousta lidí nechala kontrolu svého kola na poslední chvíli. Čekací doby se tak prodlužují. To je případ i Vrchlabsku. Tam narůstá zájem také o kontrolu elektrokol. Nechat si kolo seřídit, případně vyměnit některé součástky je podle servismanů důležité hlavně kvůli bezpečnosti.
Kdo maže, ten jede. Příprava kola na jarní vyjížďky je základem pro šťastný návrat domů

Odborník Jan Vejběra v naší radioporadně na téma: jarní servis jízdního kola. Na co byste neměli rozhodně zapomenout? Jaro už je zkrátka tady a všichni milovníci cyklistiky už by měli mít připraveno kolo pro novou cyklistickou sezónu.
„Máme toho teď opravdu strašně moc. I květen už máme téměř naplněný. Ale já vás tam na nějaký dubnový termín ještě napíši," pracovnice cykloservisu zvedá jeden telefon za druhým. Objednávek je teď mnoho.
„Čekací doba je teď bohužel hodně dlouhá. Zhruba dvouměsíční. A my s tím doopravdy nic nenaděláme. Kol a elektrokol přibývá a tudíž přibývá i práce v servisu," potvrzuje velký zájem lidí Michal Kučera, majitel cykloservisu.
V dílně pracuje hned několik servismanů najednou. Každý má před sebou kolo, které musí kompletně prohlédnout a seřídit.
„Byl tady prasklý drát. Tak jsem musel sundat kazetu, abych se k těm poškozeným drátům dostal. Teď je vyměním a celé kolo vycentruji," říká Václav, pracovník cykloservisu.
Michal Kučera vyjmenovává, jaké díly se na kole vyměňují nejčastěji.
„Nejvíc se opotřebovávají destičky, popřípadě brzdové špalky. Samozřejmě trpí řetězy."
Kromě klasických silničních a trekingových kol je v dílně také hodně elektrokol. Jejich obliba mezi cyklisty stále narůstá.
„Dnešní doba se prakticky otočila takovým způsobem, že se místo klasických kol už se převážně objevují jen elektrokola."
Vidět a být viděn platí i pro cyklisty

Víte, že v normálním oblečení vás, ať už jako chodce nebo cyklistu, řidič ve tmě vidí jen na 18 metrů?
Péče o tento typ kola je mnohem náročnější. Důležité je věnovat velkou pozornost baterii.
„Spousta zákazníků na to bohužel zapomíná. V období, kdy není elektrokolo používané, tak by se stejně měla baterie průběžně oživovat. Nejlépe aspoň jednou za tři měsíce ji dát na nabití. A nechat proběhnout celý dobíjecí proces," říká Michal Kučera.
A na závěr doplňuje: „Jedná se hlavně o důkladný servis a prohlídku elektroniky. U elektrokol díky jejich váze dochází k většímu opotřebení plášťů."
Velký nápor zakázek podle pracovníků servisů potrvá určitě do nejméně poloviny května.
Mohlo by vás zajímat
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Český chovatel vyváží tisíce zvířat do tajemného zařízení v Indii. Úřady nemají jasno, co se s nimi děje
-
Chtějí se zbavit demokracie, nenávidí Katedrálu. Co přesně vadí stoupencům hnutí Dark Enlightenment?
-
Americký úder na Írán by vedl k eskalaci. Vyloučit nelze ani zásah Británie či Francie, míní expert
-
Zablokuje Írán Hormuzský průliv? ‚Ceny ropy by rostly, to by podpořilo ekonomiku Ruska,‘ míní expert