Jičínské informační centrum se vrátí do staronových opravených prostor. Proč to tak dlouho trvalo?

23. prosinec 2020 08:41

Jičín po dlouhých měsících získal závěrečné kladné stanovisko od hasičů k užívání stavby v přízemí zámku na Valdštejnově náměstí. Právě tam se bude nazpátek stěhovat městské informační centrum. To už téměř osm let funguje v provizorních prostorách na Arkádovém náměstí. Přesun se měl uskutečnit dříve, ale město čekalo na všechny potřebné dokumenty. Až teď může žádat o kolaudaci.

Čtěte také

S vedoucí městského informačního centra Radkou Tobolkovou vstupujeme do kompletně opravených prostor na Valdštějnově náměstí.
„Nacházíme se v prostorách, kde kdysi íčko bývalo a věříme, že se sem zase už brzy informační centrum vrátí."

Původně tu íčko fungovalo, ale kvůli stále horšímu stavu se muselo přestěhovat do provizorních prostor.
„Tam nefungovalo topení, byl problém s odpadem. Takže to bylo kompletně vybydlené," vysvětluje místostarosta Petr Hamáček ze Sdružení pro Jičín.

Opravné práce byly podle něj hodně náročné. Objekt je památkově chráněný, takže byl pod nestálým dohledem odborníků.

Jičínské informační centrum se vrátí do staronových opravených prostor

Opravy pozdržely také práce archeologů a poté elektrikářů.
„Tam je takových drátů, aby mohly fungovat všechny technologie, že se nám o tom ani nesní."

Jičínská radnice po dokončení všech prací a nastěhování nového nábytku čekala dlouhé měsíce na souhlasné stanovisko od hasičů, které je potřeba ke kolaudaci.
„Velmi složité je připojení na centrální pult hasičského záchranného sboru, který je v Hradci Králové. Pak musí proběhnout funkční zkouška, to znamená, že hasiči přijedou na místo, vyzkouší vše, vyhlásí se poplach, z Hradce Králové musí přijít zpráva, že všechno funguje. A na to také musí být papír."

Čtěte také

Podle Petra Hamáčka proces schvalování zkomplikovala také pandemie koronaviru.
„Tedy i hasiči mají omezený prostor, kdy mohou zkoušku udělat, vše prozkoumat a potvrzení napsat."

Kolaudační řízení by podle něj mohlo být vyřízeno do konce ledna a pak přijde na řadu stěhování.

V první fázi se bude muset zapojit veškerá elektronika.
„Ať už se jedná o naše počítače se všemi prodejními systémy a také o počítačový kiosek pro veřejnost. Máme tady například velkou dotykovou televizi i dataprojektor," vysvětluje Radka Tobolková.

Teprve pak bude následovat klasické stěhování. Podle Radky Tobolkové bude kvůli tomu infocentrum mimo provoz. Kdy přesně, to zatím ještě není jasné.

Spustit audio

Související