Jaké novinky vás čekají v Krkonoších? Skiareály investovaly před sezónou 130 milionů korun

Lanovka na Monínci
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Lanovka na Monínci

Skiareály v Krkonoších investovaly do nadcházející zimní sezóny přes 130 milionů korun. Největší výdaje mělo středisko ve Špindlerově Mlýně a Skiresort Černá hora-Pec. Nejvíc peněz směřovalo do modernizace zasněžování, zlepšení komfortu pro lyžaře a do údržby, oprav a novinek ve vozovém parku.

Skiresort Černá hora-Pec plánuje před letošní sezónou podle mluvčí Ziny Plchové investovat 25 milionů korun. Jednou z nejvyšších položek je zavedení technologie Snowsat, která má zajistit šetrnější hospodaření s vodou: „Kromě toho jsme investovali také do zvýšení komfortu návštěvníků a kvality lyžování. V areálu Černý důl je na sjezdovce Vyhlídková nové zasněžování. A v Peci pod Sněžkou na parkovišti je nový odbavovací systém."

Snowsat poprvé v Česku. Ve SkiResortu ČERNÁ HORA - PEC zkvalitní úpravu sjezdovek

Jak Snowsat funguje?

Systém Snowsat už funguje například ve Finsku, Rakousku nebo Itálii. U nás zatím tento systém dosud nebyl. SkiResort ČERNÁ HORA - PEC v Krkonoších tak jako první u nás v letošní zimě vyzkouší technologii, která umožní šetrnější hospodaření s vodou při zasněžování a efektivnější úpravu sjezdovek. 

Finance šly také do posílení vozové parku. Konkrétně sjezdovky na Černého hoře bude upravovat nová rolba s navijákem: „Abychom lépe upravovali i prudší svahy, které v areálu jsou."

Středisko Špindlerův Mlýn investovalo okolo 80 milionů korun. Peníze šly například na modernizace zasněžovacího systému na medvědínské straně střediska, na dokončení terénních prací souvisejících s loni otevřenou novou lanovkou na Horních Mísečkách nebo do obnovy technického vybavení. Podstatnou novinkou bude vznik tzv. automatizovaných klientských míst.

„Prodejní místa pokladen se kompletně změní. Vzniknou takzvaná klientská centra, což bude místo se samoobslužnými automaty, pokladna a infocentrum pro turisty. Kompletně se tedy změní systém prodávání lístků jak jej známe doposud," vysvětluje René Hroneš, obchodní manažer areálu.

01057531.jpeg

A doplňuje, že spousta peněz a práce půjde do příprava světového poháru žen ve slalomu a v obřím slalomu, který se pojede 8. a 9. března příštího roku: „Zhostili jsme se role přímého pořadatele, takže se nás týká úplně vše. Od uzavírání smluv, řešení veškeré infrastruktury až po zajišťování marketingových kampaní."

Harrachovský skiareál investuje kolem 13 milionů korun a to především do zasněžování. V Rokytnici nad Jizerou nejvíc peněz půjde do terénních úprav a dostavby parku pro děti a také do údržby dopravních zařízení a techniky. Celkové náklady se dostanou k 8,5 milionům korun.

Spustit audio

Související