Hradec chce zmírnit dopady nákladní dopravy v Pouchovské ulici. To by ale znamenalo zatížit jinou

15. září 2020
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Ranní kolona na příjezdu do Varšavy

Najít jinou variantu trasy pro nákladní automobily mířící do skladištní oblasti v Hradci Králové nebo přinejhorším aspoň opravit povrch Pouchovské ulice. To jsou dvě varianty řešení dopravní situace, na kterou si dlouhodobě obyvatelé Pouchova stěžují. Trápí je hluk z velkého množství kamiónů, jenže vést dopravu jinudy je složité. 

Podle radnice existuje prakticky jen jediná další možnost - napojení pro kamiony by bylo z větší míry umožněno přes Slezské Předměstí.

Čtěte také

Primátor Alexandr Hrabálek z ODS si ale uvědomuje, že to by přineslo vlastně stejné potíže.
„Pokud bychom zakázali průjezd touto oblastí, tak se nám ta nákladní auta přesunou na jinou cestu a budou obtěžovat jinde."

Město i tak nechá zpracovat dopravní studii, která posoudí mimo jiné i kapacitu křižovatek. Zadání studie za zhruba 400 tisíc korun schválila rada města s tím, že radnice získá i předpokládaný rozpočet na instalaci dopravního značení nebo další podobné výdaje.

Opoziční zastupitel Pavel Vrbický z Pirátů zadání studie vítá.
„Já myslím, že v tomto je v zastupitelstvu shoda. A jsem rád za tu studii, která nám poskytne data a nebude to pocitové rozhodování."

Variantu, že by studie potvrdila možnost odklonu kamionů přes Slezské Předměstí považují zastupitelé z koalice i opozice za nepravděpodobnou.

Kolona aut na ucpané křižovatce (ilustrační)

Přesto má zadání studie význam. Výsledky totiž budou podle primátora Alexandra Hrabálka sloužit jako argument při jednání s krajským úřadem.
„Bude to zásadní argument pro to, abychom mohli jednat s krajem a s Policií České republiky."

Právě kraji totiž Pouchovská ulice patří. A když už by nešla vymyslet jiná cesta, chtělo by město docílit aspoň opravy povrchu. A od policie zase čeká častější kontroly dodržování rychlosti.

Hejtmanství zatím opravy povrchu silnice v Pouchovské ulici v plánu nemá. Jediným skutečně efektivním řešením, které by vedlo k výraznému zlepšení situace, je podle kraje pouze vybudování vnějšího obchvatu města.

Čtěte také

Částečně by podle hejtmanství mohla pomoci přeložka Kladské ulice, jenže i tam je realizace zatím hodně daleko.

Stav příprav popisuje mluvčí Královéhradeckého kraje Sylvie Adamcová.
„Kraj pracuje na zadání dopravního modelu a prognózy dopravy pro účely dopravně inženýrského posouzení stávající ulice Kladské a vyhodnocení ekonomické efektivnosti nové přeložky. Začátkem roku 2022 bychom měli vědět výsledky."

I práce na výstavbě dalších komunikací, které by mohly Pouchovské ulici ulevit, jsou ale zatím ještě hodně daleko.

Podle Pavla Vrbického by ale právě tímto směrem mělo směřovat úsilí města.
„Měli bychom zesílit tlak na severní tangentu. Nemyslím si ale, že bychom to nějak významně urychlili. Výhled je to do několika let. Ovšem pro Hradec je to opravdu jediné rozumné řešení. Opravit povrch silnice ano, ale to je pouze záplata."

S výstavbou severní tangenty zatím Ředitelství silnic a dálnic počítá od roku 2028.

autoři: Tomáš Lörincz , baj
Spustit audio

Související

E-shop Českého rozhlasu

Anglický humor, který léčí! A nestárne…

Vladimír Kroc, moderátor

Vladimír Kroc _Doktor v dome

Doktor v domě

Koupit

Populární humoristická kniha ze života mediků, lékařů a jejich pacientů.