Hradec chce zmírnit dopady nákladní dopravy v Pouchovské ulici. To by ale znamenalo zatížit jinou
Najít jinou variantu trasy pro nákladní automobily mířící do skladištní oblasti v Hradci Králové nebo přinejhorším aspoň opravit povrch Pouchovské ulice. To jsou dvě varianty řešení dopravní situace, na kterou si dlouhodobě obyvatelé Pouchova stěžují. Trápí je hluk z velkého množství kamiónů, jenže vést dopravu jinudy je složité.
Podle radnice existuje prakticky jen jediná další možnost - napojení pro kamiony by bylo z větší míry umožněno přes Slezské Předměstí.
Čtěte také
Primátor Alexandr Hrabálek z ODS si ale uvědomuje, že to by přineslo vlastně stejné potíže.
„Pokud bychom zakázali průjezd touto oblastí, tak se nám ta nákladní auta přesunou na jinou cestu a budou obtěžovat jinde."
Město i tak nechá zpracovat dopravní studii, která posoudí mimo jiné i kapacitu křižovatek. Zadání studie za zhruba 400 tisíc korun schválila rada města s tím, že radnice získá i předpokládaný rozpočet na instalaci dopravního značení nebo další podobné výdaje.
Opoziční zastupitel Pavel Vrbický z Pirátů zadání studie vítá.
„Já myslím, že v tomto je v zastupitelstvu shoda. A jsem rád za tu studii, která nám poskytne data a nebude to pocitové rozhodování."
Variantu, že by studie potvrdila možnost odklonu kamionů přes Slezské Předměstí považují zastupitelé z koalice i opozice za nepravděpodobnou.
Přesto má zadání studie význam. Výsledky totiž budou podle primátora Alexandra Hrabálka sloužit jako argument při jednání s krajským úřadem.
„Bude to zásadní argument pro to, abychom mohli jednat s krajem a s Policií České republiky."
Právě kraji totiž Pouchovská ulice patří. A když už by nešla vymyslet jiná cesta, chtělo by město docílit aspoň opravy povrchu. A od policie zase čeká častější kontroly dodržování rychlosti.
Hejtmanství zatím opravy povrchu silnice v Pouchovské ulici v plánu nemá. Jediným skutečně efektivním řešením, které by vedlo k výraznému zlepšení situace, je podle kraje pouze vybudování vnějšího obchvatu města.
Čtěte také
Částečně by podle hejtmanství mohla pomoci přeložka Kladské ulice, jenže i tam je realizace zatím hodně daleko.
Stav příprav popisuje mluvčí Královéhradeckého kraje Sylvie Adamcová.
„Kraj pracuje na zadání dopravního modelu a prognózy dopravy pro účely dopravně inženýrského posouzení stávající ulice Kladské a vyhodnocení ekonomické efektivnosti nové přeložky. Začátkem roku 2022 bychom měli vědět výsledky."
I práce na výstavbě dalších komunikací, které by mohly Pouchovské ulici ulevit, jsou ale zatím ještě hodně daleko.
Podle Pavla Vrbického by ale právě tímto směrem mělo směřovat úsilí města.
„Měli bychom zesílit tlak na severní tangentu. Nemyslím si ale, že bychom to nějak významně urychlili. Výhled je to do několika let. Ovšem pro Hradec je to opravdu jediné rozumné řešení. Opravit povrch silnice ano, ale to je pouze záplata."
S výstavbou severní tangenty zatím Ředitelství silnic a dálnic počítá od roku 2028.
Související
-
U královéhradeckých Plotišť roste největší dálniční mimoúrovňová křižovatka v České republice
Přes 20 let čekají na dálnici lidé žijící u hlavní silnice z Hradce Králové do Jaroměře. Půlroční zkrácení termínu dokončení úseku dálnice D11 pro ně znamená velikou úlevu.
-
Premiér Andrej Babiš navštívil Královéhradecký kraj. Zajímal se i o dostavbu dálnice D11
Premiér Andrej Babiš zavítal se svými spolupracovníky do Královéhradeckého kraje. Tady se zajímal o aktuální problémy, které lidi trápí.
-
Úsek dálnice D11 od Trutnova k polským hranicím získal pravomocné územní rozhodnutí
Začátek výstavby části dálnice D11 z Trutnova směrem k polským hranicím je o jeden administrativní krok blíž. Jedenadvacetikilometrový úsek má pravomocné územní rozhodnutí.
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka