Výstavba úseku dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem bohužel nabere další zpoždění
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil rozhodnutí o výběru vítěze na stavbu dálničního úseku z Trutnova ke státní hranici. Jedenadvacet kilometrů dlouhý úsek, který se měl původně začít stavět už vloni, tak zatím stále zůstává s otazníkem. Antimonopolní úřad totiž rozhodl, že Ředitelství silnic a dálnic musí zrušit výsledky soutěže, ve které si pro stavbu vybralo polskou firmu Budimex.
Detaily zjišťoval reportér Tomáš Lörincz. Co se tedy vlastně stalo?
Polská firma Budimex, která soutěž vyhrála, podle rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže nesplnila podmínku technické kvalifikace.
Čtěte také
Což v podstatě znamená, že nabídka pode úřadu neobsahovala všechno, co by obsahovat měla, v takové kvalitě a podobě, jak by to mělo být.
Konkrétně údajně nebyly v pořádku všechny předložené reference, které podle sdružení firem MI Roads, které v tendru neuspělo, neodpovídaly požadavkům zadavatele, tedy Ředitelství silnic a dálnic, a také - znovu podle sdružení MI Roads - nebyly předloženy kvalifikační požadavky pro odborný personál pro výstavbu tunelů.
Když to řekneme laicky, tak zkrátka ona přihláška do soutěže nebyla podložena dostatkem dokumentů. To tedy tvrdí firma, která v soutěži neuspěla. A teď jí dal částečně za pravdu Antimonopolní úřad.
Soutěž tedy musí Ředitelství silnic a dálnic vypsat znovu. Kdy to bude a jak moc to zdrží samotnou výstavbu dálnice?
Čtěte také
Ředitelství silnic a dálnic si chce nejdříve rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže důkladně prostudovat a až potom rozhodne o dalším postupu. Jasné je, že se se původní vítěz - společnosti Budimex - zúčastní soutěže znovu, a za podanou nabídkou si dál stojí. Firma mimochodem také čeká na detailní odůvodnění rozhodnutí Antimonopolního úřadu.
Výběr stavební firmy se tak vrací zpátky do fáze hodnocení nabídek. A pokud jde o termíny, ono se mělo původně začít stavět už vloni v prosinci, ale právě námitky podané neúspěšnými účastníky soutěže, znamenaly dočasnou stopku pro další pokračování.
Jak moc velká komplikace to pro samotné dokončení dálnice D11 je?
Čtěte také
Pokud to bereme tak, že budeme hodnotit celé zprovoznění dálnice, kterou mimochodem začal stát budovat v roce 1978, tedy před 46 lety, tak by to hrozba být neměla, protože tenhle úsek dálnice neměl být dokončen jako poslední.
Každopádně skončit měl v roce 2027 a pokud by se to povedlo, zbýval by už jen poslední úsek z Jaroměře do Trutnova. Tam se má začít stavět v roce 2025 s předpokládaným koncem v roce 2028. Z plánovaných 154 kilometrů dálnice D11 k polským hranicím je zatím dokončeno 113 kilometrů, dálnice zatím končí severně od Jaroměře.
Mohlo by vás zajímat
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Tenisový svaz podal žalobu na exšéfa Kaderku, chce po něm více než milion. ‚Bezdůvodně se obohatil‘
-
Net4Gas: Zákaz dovozu ruského plynu do EU? Pro nás šance. Jsme ale připraveni i na Nord Stream
-
Budoucí vláda snad pochopí, co jsme vybudovali. Já u toho nebudu, říká Foltýn po roce jako šéf ‚stratkomu‘
-
Případ vraždy pomohl po 50 letech vyřešit otisk palce na krabičce od cigaret. Policie má podezřelého